Menú

dijous, 17 de setembre del 2015

Els pitjors: Fighter Within (Xbox One)

Ara feia temps que no tocava aquesta secció, la d'afegir humiliació, en fer-ne més gent coneixedora, a aquells videojocs que per les raons més diverses no van convèncer la crítica ni van apropar-se al 5 sobre 10. 

En bona part és perquè consultant llistes més o menys ja els havia tocat tots, però per sort o per desgràcia les noves generacions de consoles ens porten més exemples en aquest sentit, i la Xbox One, consola que encara no he provat, ja té el que es considera el pitjor joc de la seva recent història. 


Es tracta del Fighter Within, com es pot deduir un videojoc de lluita. Va sortir com a títol del llançament de la consola el 22 de novembre de 2013, i com que estava dissenyat per a emprar únicament amb el Kinect, és també un títol exclusiu d'aquesta consola, la proposta de Microsoft per a l'actual generació. 


La idea, com vull pensar que sempre en el cas dels videojocs i qualsevol producte que sigui el fruit de l'esforç de tanta gent, era molt bona. Gràfics espectaculars, control per moviment... però alguna cosa no va anar bé. Gens bé.

Tractant-se d'un títol pensat per al Kinect, i a més el Kinect 2.0 -amb tots els errors i els encerts de l'anterior generació ben estudiats-, hom esperaria que l'experiència estigués implementada a la perfecció, però resulta que és el seu punt feble. No respon bé, el que fem no es reprodueix a la pantalla d'una manera mínimament semblant -es veu que només els cops de puny normal i les cobertures funcionen- i a sobre els moviments s'executen en escenes animades, de les quals som simples espectadors. 

Per a acabar-ho d'adobar, com a videojoc de lluita el Fighter Within és lamentable en d'altres sentits: una intel·ligència artificial tan ridícula com l'argument i un desenvolupament repetitiu acaben de rematar un joc que no s'aguanta per enlloc. El pitjor és que no és la primera vegada que Ubisoft, capaç de fer meravelles quan vol, presenta un videojoc de lluita patètic per a Kinect, com ja es va poder veure al Fighters Uncaged per a la Xbox 360. Per què sembla tan complicat, el gènere, en aquest dispositiu de control total per moviments? 


1 comentari:

  1. Genial! La secció de critiques a autèntics despropòsits de videojocs es una de les meves preferides :D

    ResponElimina