Si teniu un mínim interès per la història dels videojocs en general i les consoles en particular, segurament sabeu que una de les edicions que es van fer de la Game Gear estava dedicada a la beguda carbonatada més famosa del món.
Aquestes estratègies promocionals eren força habituals, abans, i en més d'una entrada de la secció de les edicions especials de consoles que he publicat hem vist models patrocinats per alguna companyia. Així doncs, que hi hagi un model de la portàtil de Sega de color vermell i amb el logo de Coca-cola no és nou, sorprenent ni desconegut.
El que potser no se sap tant -jo fins ara no ho sabia, per exemple- és que el pack complet venia amb un videojoc, que també es podia adquirir per separat, i que igual que la Game Gear vermella va tenir llançament oficial només al Japó.
El Sassô Shônen Eiyûden Coca-cola Kid (seria més o menys "La llegenda d'en Coca-cola Kid, l'heroi salat"), però també es coneix simplement com a Coca-cola Kid, va sortir el 5 d'agost de 1994 i és una promoció evident de la beguda amb gas de color negre que tots coneixem. El seu protagonista, un nen skater molt típic dels 90 -sí, ara tothom va en monopatí, però no és precisament una moda nova- era la mascota, en aquella època, de la marca en territori japonès.
És un plataformes de manual, i pel que podem veure al vídeo sembla força interessant. El protagonista salta, ataca amb cops de peu, rebota a les parets per tal d'arribar a llocs altrament inaccessibles i explora per a obrir camins que el duran a aconseguir objectes.
Quan li fan mal es pot recuperar bevent-se una coca-cola -quina sorpresa!-, i si estàveu pensant que s'assembla molt als jocs d'en Sonic per a la Game Gear (i la Master System), doncs teniu raó: no només comparteixen gènere, sinó estil, perquè Sega va publicar aquest Coca-cola Kid, però el van programar els d'Aspect Co., responsables també, entre altres títols, del Sonic 2, el Sonic Chaos, el Sonic Triple Trouble, el Tails Adventure i el Sonic Blast. Fins i tot el límit temporal, de 10 minuts comptant des de zero, es manté en aquest joc!
No sembla que comprar-se aquesta curiositat sigui un error, que es tracti d'un producte promocional no necessàriament equival a un videojoc de mala qualitat, de manera que quan vagi al Japó, si el trobo i no és excessivament car, potser me l'enduc.
Una cosa es posar product placement al joc, l’altre es directament posar joc al product placement, massa descarat.
ResponEliminaSí, però... i si el joc està raonablement bé? Que la Coca-cola inunda les nostres vides de publicitat ja ho sabem. No sé fins a quin punt fa mal això. Si fos un joc del PP, encara XD
Elimina