Menú

divendres, 24 de novembre del 2017

Ahir i avui: Abe's Oddyssee

El videojoc de què vull parlar avui podria haver protagonitzat una entrada de la secció Petits clàssics, en què hauria repassat la saga, però com que també vull fer cas de la secció dedicada a comparar títols clàssics i les seves versions modernes, finalment cau aquí.

Recordo que a mitjan anys 90 a la revista Hobby Consolas es parlava molt d'aquest Abe's Oddyssee, del preciós aspecte gràfic que havia de tenir, i que l'expectació va fer que esdevingués un dels pocs títols de la PlayStation que envejava, tenint la meva meravellosa Saturn.  


Amb el títol complet d'Oddworld: Abe's Odyssee, desenvolupat per Oddworld Inhabitants -se suposa que companyia creada expressament per fer aquest joc, si ho hem de jutjar pel nom-, va sortir el 1997 per a la PlayStation i PC, i va meravellar per l'apartat artístic i per una jugabilitat llavors innovadora.



El joc és un plataformes bidimensional -perquè les consoles d'aquella època apostaven pels gràfics poligonals, però també tenien joies en 2D, encara que sovint, com en aquest cas, amb elements renderitzats en 3D- en què controlem l'Abe del títol, i hem de resoldre trencaclosques, evitar obstacles i enemics i anar alliberant els nostres companys Mudokons de la granja on són esclaus.

L'Abe disposa de diverses habilitats, com ara les més bàsiques de saltar, ajupir-se i llançar objectes, però també anar de puntetes o controlar mentalment uns éssers que són enemics, però que d'aquesta manera l'ajudaran. També l'ajudaran, o l'obeiran, els Mudokons rescatats, a través de sistemes de comunicació com els xiulets, tota una curiositat.



El 1998 en sortia un port per a la Game Boy anomenat Oddworld Adventures, i també va ser l'any de la seqüela, l'Odworld: Abe's Exoddus, per a la PlayStation i PC, com la primera part.



Tornava a tocar rescatar els companys Mudokons, aquest cop d'una granja diferent, i aquest títol també tindria una conversió portàtil, Oddworld Adventures 2, aquest cop amb més marge, l'any 2000, i per a la Game Boy Color en comptes de l'original.



El tercer títol de la saga -tot i que el segon es considera més aviat un spin-off i, per tant, no el compten com a capítol- va ser l'Oddworld: Munch's Odyssee, que com podem veure fa el salt a l'entorn totalment 3D.

Havia de ser per a la PlayStation 2, però finalment va sortir el 2001 per a la Xbox com a títol exclusiu. L'any 2003 en sortia una versió per a la Game Boy Advance, aquesta vegada sense canviar-li el títol, i finalment arribaria en format digital a Steam el 2010, a la PlayStation 3 el 2012 i a la PlayStation Vita el 2014, adequadament convertit en un títol en alta definició.



En la mateixa línia teníem, el 2005, l'Oddworld: Stranger's Wrath, altre cop per a Xbox, però també es portaria a altres sistemes, en suport digital: el 2010 arribaria a Steam, el 2011 a PS3 i el 2012 a PS Vita -sí, abans que la tercera part-, a més d'Android i iOs el 2014.



Però allà on volia arribar, i per això existeix aquesta secció en principi dedicada a veure noves versions de videojocs al cap dels anys -encara que les entrades sempre m'acabin quedant gairebé com un repàs de la saga sencera-, és al remake que se'n va fer el 2014, Oddworld: New 'n' Tasty!

Va sortir per a Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 3, PS Vita, Wii U i PC, i afortunadament podem celebrar que va rebre tan bona acollida com totes les altres entregues, de manera que després de veure com refeien el primer joc, l'any vinent en principi rebrem el remake de l'Oddworld: Abe's Exoddus.


Poques vegades una saga sencera té l'èxit de crítica, llevat dels grans noms de la indústria -i no sempre, només cal que mirem el cas d'en Sonic-, com Oddworld, i potser ja és hora que aquell hype envejós que tenia d'adolescent amb el primer videojoc de la sèrie el converteixi en un petit esforç per comprar-lo i per fi jugar-hi.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada