Què estàs buscant?

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris nhl 2k2. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris nhl 2k2. Mostrar tots els missatges

dissabte, 2 de juliol del 2011

L'últim joc de la Dreamcast

La Dreamcast, com segurament ja sabeu, va ser l'última consola de Sega. I ho va ser perquè va representar un nou fracàs comercial per a la companyia, després de la Saturn i anteriorment els perifèrics Mega-CD i 32X. Tant és així que va ser oficialment recolzada de 1998 a 2001 al Japó i de 1999 a 2002 a Europa i Oceania, un període de vida excessivament curt per a una màquina de les seves característiques. Tot i així, van continuar sortint jocs llançats oficialment durant uns quants anys més. I encara ara, esporàdicament, surten jocs indie per a la blanqueta de Sega, però avui parlarem dels últims títols que van aparèixer de manera oficial i amb el suport de Sega.


Aquest és l'NHL 2K2, d'hoquei sobre gel com ja deveu haver notat, i es tracta del darrer títol publicat de manera oficial per a la Dreamcast als Estats Units. Això passava el 14 de febrer de 2002, i gairebé dos mesos després, el 12 d'abril, sortia l'últim en territori europeu:


Era l'Evil Twin: Cyprien's Chronicles, un plataformes d'Ubisoft que abans havia sortit per a Ps2 (2001) i per a PC (març del mateix 2002), i que només va sortir a Europa. I l'últim al Japó? Doncs va ser molt més tard, el 8 de març de 2007:


Es tracta del Karous, un shooter vertical desenvolupat per Milestone. Com podem veure, tant l'últim dels EUA com el del Vell Continent eren de third parties, i de fet el cas japonès també va ser així, però la mateixa Sega uns dies abans, el 22 de febrer, havia posat a les botigues el Triggerheart Exelica:


També és un shooter vertical, i us demanareu per què en parlo si no va ser l'últim-últim. Doncs perquè volia remarcar que el darrer joc de la Dreamcast al Japó, i per tant últim absolut, no era de Sega, però la companyia n'havia tret uns dies abans un que sí que ho era i que queda com l'últim títol first party de la primera consola de 128 bits. 

El 2008 se'n va llançar una versió en alta definició per a Xbox Live Arcade, el mateix any en sortia una altra per a i-mode (uns mòbils especials japonesos amb internet que no van triomfar fora) i el 2009 per a la Playstation 2, però malgrat els afegits i les millores no tenen el mateix regust ni valor i, a més, no van sortir del Japó (llevat de la versió per a XBLA, que sí que podem comprar aquí també). 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...