Ara que ha fet 25 anys que vam poder estrenar el primer joc de la saga Kirby, amb aquell Kirby's Dream Land que va sortir per a les Game Boy europees el 3 d'agost de 1992, aprofito per rescatar una secció que en els més de 8 anys de blog només havia tingut 5 entrades, l'última de les quals fa més de 5 anys.
Es tracta d'una secció en què repasso alguns errors de programació o glitches curiosos de la història dels videojocs, i he pensat en recuperar-la amb l'excusa del 25è aniversari de la bola rosa amb extremitats que protagonitza una de les sagues més populars de Nintendo.
Són errors divertits, com quan entrem en llocs on se suposa que no podem entrar per una afortunada o desafortunada -segons el resultat final- combinació de botons, o fins i tot útils, com és el cas de poder fer servir un objecte a l'aigua quan se suposa que no és possible. També hi ha simples curiositats, que és el cas del moonwalk que veiem al final del vídeo, però val la pena mirar-los tots.
Aquests eren, naturalment, els del primer joc de la Game Boy, però pràcticament tota la saga en té de documentats, com podem veure aquí. La de la NES, el Kirby's Adventure (1993), la primera entrega de sobretaula, tampoc no se'n salvaria:
N'hi ha de francament curiosos, com poder anar en plat volador per la pantalla d'elecció de nivell, coses que sorgeixen quan algú fa alguna cosa sense voler o senzillament s'ho passa millor provant coses imprevistes que jugant.
Passem a la Super Nintendo, on va sortir el Kirby Super Star (1996), i tot i que sembla que té molts errors d'aquesta mena, l'únic vídeo que he trobat i que hagi considerat interessant és aquest, en què el nostre company mor i es reuneix amb nosaltres alhora i el joc fa aquesta cosa tan estranya, que alhora fa que no puguem continuar jugant amb normalitat.
Com que no tots els jocs de la saga són de plataformes, encara que siguin els més valorats, també poso aquest exemple del que es pot fer, amb paciència i provant coses estranyes, al Kirby Air Ride, de 2003 i per a la Game Cube, que ens acaba duent més amunt del que el joc pretén.
Al Kirby & the Amazing Mirror (Game Boy Advance, 2004) n'hi ha uns quants -diria que és el joc que en té més, segons el llistat), però l'usuari que ha fet i pujat el vídeo que tenim aquí damunt ha trobat aquests, i recomano deixar els quadres de text perquè de vegades, sense les explicacions de l'autor, no s'acaba d'entendre el que ha passat.
Aquest del Kirby: Mouse Attack (Nintendo DS, 2006) permet caminar a través de les parets si amb l'habilitat de fantasma posseïm un enemic amb espasa i fem que insisteixi en atacar les parets. Si un cop dins deixem l'habilitat i tornem a ser el Kirby normal, ens hi quedarem atrapats.
No tots els vídeos són igual d'exhaustius, ja ho hem vist -i insisteixo en repassar el llistat, tot i que no tots els errors estan documentats en vídeo a Youtube-, però aquest del Kirby's Epic Yarn (Wii, 2010) és extens i està ben editat i explicat. Val la pena.
I acabo amb aquest vídeo en què se'ns mostren dos glitches del Kirby Triple Deluxe (Nintendo 3DS, 2014), un en què no cal que apuntem en disparar el casc i un altre en què es fa servir la bomba d'una manera inesperada.
La llista és llarga, però jo només n'he posat uns quants exemples. Tampoc vull que sembli que la saga, que ara ha fet 25 anys, està farcida de problemes de programació, simplement són curiositats amb què ens podem trobar, però per sort no és fàcil que passin i en general ens permeten continuar endavant sense problemes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada