Què estàs buscant?

dijous, 1 de desembre del 2011

Videojocs dels Masters de l'Univers

No sé si vosaltres, de petits/es, hi jugàveu, però a mi m'encantaven els Masters de l'Univers. Remenant una mica per la Wikipedia, a més, m'han vingut ganes de fer fotos dels que tinc, que pel que he vist són bastants tot i que jo sempre vaig tenir la sensació que me'n faltaven molts. En fi, el tema d'avui són els videojocs basats en aquesta franquícia de Mattel que va néixer el 1981 i que va tenir sis línies diferents de ninots, quatre sèries de dibuixos (almenys una es va poder veure a TV3), còmics, una pel·lícula d'imatge real i, naturalment, videojocs.


Al llarg del temps n'hi ha hagut uns quants, però el més antic de tots és Masters of the Universe: The Power of He-man, que va aparèixer el 1983 per a l'Atari 2600 (versió que veurem al vídeo) i Intellivision:


Bé, ja posats també veurem la versió de l'Intellivision, tenint en compte que mai no en veiem vídeos, d'aquesta consola tan desconeguda:


Tot i que el segon és millor que el primer, cap dels dos no és cap meravella. Oh, quins records, sentir la melodia de la sèrie de dibuixos... Bé, ara veurem el Masters of the Universe: The Super Adventure, de 1987, que era una aventura de text. El vídeo és amb comentaris, però és l'únic que hi ha:


Un gènere que als japonesos els encanta, però que a mi em destrempa totalment quan es basa en una sèrie que és plena d'acció i combats. Va sortir per a Commodore 64 (la del vídeo), BBC Micro, ZX Spectrum i Amstrad CPC. El mateix any i per a les mateixes consoles en sortia un altre de més interessant:


És el He-man and the Masters of the Universe, també conegut com a Masters of the Universe: The Arcade Game, probablement per diferenciar-lo de l'altre. Era la versió del Commodore 64, igual que el vídeo que veurem ara: 


El 1987 altra vegada, perquè es va fer la pel·lícula d'imatge real dels Masters, va sortir el joc basat en el film, aquesta vegada per a Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC i el meu estimat MSX. I no tornaríem a veure cap joc d'en He-man i els seus carismàtics amics i enemics fins el 2002, quan va sortir el Masters of the Universe - He-man: Power of Grayskull per a la Gameboy Advance:


Si els anteriors havien rebut més o menys bona acollida, el de la Gameboy Advance es va considerar mediocre en el millor dels casos. Només va sortir als Estats Units, però en canvi la seva seqüela també va aparèixer a Europa:


El vídeo no és gaire bo, però era l'únic amb imatges in-game. És el He-man: Defender of Grayskull, sortia per a la Playstation 2 el 2005 i es van cancel·lar les versions per a Xbox i Gamecube que estaven previstes. Curiosament, la de la Gamecube va arribar a tenir una ressenya (molt desfavorable) a Nintendo Power abans de ser cancel·lada. El joc, doncs, tampoc no va tenir bona crítica, però juntament amb el joc de la Gameboy Advance formava part del rellançament de 2002 (sèrie de dibuixos nova inclosa), un experiment que no recordo que li hagi sortit especialment bé a cap saga, obra ni franquícia.




2 comentaris:

  1. Jo tenia la versió d'spectrum del The Movie. Mira que hi vaig jugar, però mai vaig poder avançar gaire.

    La versió del video que has posat és de C64 i sembla tenir un mínim de sentit, però el que recordo de la versió d'spectrum és que era molt caòtica.

    Bé, també recordo l'estrident música de la introducció, per dir-ho suaument hehe http://www.youtube.com/watch?v=i3t3HebqDMg

    ResponElimina
  2. Caram, com es nota que ets un veterà, eh? :) Jo tinc l'MSX i gràcies, i perquè mon pare el va comprar quan jo era petit. Tots els jocs, però, els tinc en disquets, que és com l'hi passaven. :P

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...