Què estàs buscant?

dijous, 3 de novembre del 2016

Pel·lícules de videojocs: Last Bronx

Quan vaig ser al Japó em vaig comprar diversos videojocs, ja en vaig parlar, i un d'ells va ser el Last Bronx, un dels moltíssims títols de lluita de la Saturn, que no vaig tenir en versió PAL en el seu moment. 

Doncs bé, quan vaig obrir aquella capsa, que només en l'edició japonesa té un disc d'extres, hi vaig descobrir també un pòster i un llibret d'instruccions força gruixut i amb dissenys de personatges molt d'estil manga, cosa que em va dur a consultar si se n'havia fet mai cap adaptació animada i, resulta que no, però sí una d'imatge real.


De fet, s'havia fet un documental sobre la tècnica de captura de moviment que s'havia fet per aquest títol inicialment desenvolupat per AM3 per a recreativa, però el més interessant, almenys des del punt de vista històric, és la pel·lícula d'imatge real.


Perquè des del punt de vista artístic ja podem veure amb aquesta mostra que no val gaire la pena. La pel·lícula, llançada directament en VHS el 1996 -al Japó això es diu V-Cinema-, era de molt baix pressupost, i tot i els esforços per disfressar els personatges d'una manera més realista el resultat final era francament ridícul, cosa que no era suavitzada per un disseny de producció no gaire millor. 

És una llàstima, perquè aquest videojoc de lluita situat en una Tòquio alternativa després de l'esclat de la bombolla econòmica va tenir diverses adaptacions a mitjans com el manga, però cinematogràficament només hi ha aquest producte mediocre, per no donar-li un adjectiu pitjor. 

Ara bé, queda com a curiositat, i també el fet que la pel·lícula va ser dirigida per en Takashi Shimizu, conegut internacionalment per la saga de terror Ju-on, convertida en remake americà amb The Grudge, també dirigida per ell, tasca que va repetir al videojoc de la Wii.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...