Què estàs buscant?

divendres, 27 de setembre del 2024

Portades: Arrow Flash

Cada dia em fascina més la primera fornada de videojocs de la Mega Drive, molts títols que en el seu moment no vaig ni conèixer perquè jo me la vaig comprar molt tard, i alguns els he buscat molts anys després pel renom que tenien.

En d'altres casos, de renom no en tenien gaire, però em cridaven l'atenció per alguna altra cosa, i el d'avui, més que pel renom, és pel nom, que m'atrau, ja que sembla la combinació dels títols de dues sèries de televisió de superherois que vaig veure durant anys, una coincidència que no va més enllà del títol. 

Algun dia el buscaré, però de moment he descobert que té portades diferents segons el mercat i això em dona l'excusa per parlar-ne en aquesta secció.


Parlem de l'Arrow Flash, un shoot'em up de 1990 desenvolupat per I.T.L. que a Europa, on va sortir el 1991, es presentava amb aquesta bonica portada, amb la protagonista al mig i, al seu darrere, l'imponent mecha que pilota en els seus combats, mentre tots dos suren a l'espai, tot just fora de l'atmosfera. 

Una imatge prou atractiva per l'època i el territori en què va sortir, però anem als Estats Units, on va sortir el mateix 1990, uns mesos abans que a casa nostra, a veure què van fer allà, tenint en compte la proximitat cultural que hi tenim.


A banda de deixar-nos clar que allà el joc va ser distribuït per Renovation, i afegir-hi unes franges vermelles de discutible aportació, el protagonisme aquest cop és clarament del mecha i fins i tot d'un espectacular enemic, deixant la pilot més amagada, encara sort de la transparència de la cabina.

Potser és que als Estats Units la idea d'una noia lluitadora encara era massa avançada per a l'època, no seria la primera ni l'última vegada que el màrqueting es concentrava en el públic masculí juvenil, prou juvenil com per sentir estranyesa davant de les noies, en contraposició amb el sobtat i obsessiu interès que es produeix al cap de poc en aquesta etapa de la vida. En fi, quina va ser la il·lustració original japonesa?


Doncs radicalment diferent del que veuríem en els dos altres mercats principals.

Allà no hi ha cap problema amb destacar personatges femenins en qualsevol producte, sovint pels motius equivocats, però el cas és que en aquesta portada tenim el mecha de fons, i ni tan sols se'l veu sencer, mentre que la noia és la gran protagonista de la imatge, amb un estil manga i uns tons de color rosa que fins i tot podrien apel·lar al públic femení. Pols oposats.

Quina us agrada més, a vosaltres? Jo trobo que totes estan bé, però la meva preferida és la japonesa, seguida de l'americana, deixant de banda els simbolismes i pensant en el disseny i la composició.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...