Ja ho he dit alguna vegada, que les seccions que faig tenen una vida limitada. Quan arriba el moment en què no tinc cap tema que es correspongui amb el títol de la secció aquesta acaba morint, i això és el que està a punt de passar amb la subsecció "Anuncis" dins "Curiositats de la història dels videojocs". Avui parlaré de l'últim tema que se m'acut que pot englobar diversos anuncis i a partir d'ara pot ser que en posi algun d'esporàdic en d'altres seccions, si té relació amb el que estigui tractant en aquell moment.
Bé, no em vull embolicar més, la de moment última entrada sobre anuncis serà sobre el Canal Pirata Sega, una llarga campanya publicitària que la companyia duia a terme en alguns països europeus amb un marcat caire agressiu que, ironies de la vida, no va evitar que els mitjans especialitzats comencessin a parlar de la companyia japonesa en termes gairebé pejoratius i que encara ara s'ignori conscientment o s'infravalori.
Aquest vídeo és una mostra del que era aquest anunci que feia veure que interrompia les emissions televisives d'aquell moment i buscava la complicitat del públic adolescent. No és que en aquella època, 1993-1994, es fessin anuncis de tants minuts, sinó que el tall que he posat correspon a part d'un vídeo-recull que es va arribar a regalar amb la revista Hobby Consolas.
Un altre vídeo llarg. De fet els feien així directament, però per televisió, òbviament, sortien només clips curts, segurament resums molt retallats d'aquests curiosos muntatges que han passat a formar part indiscutiblement de la història de Service Games, igual que la seva versió en paper, anuncis igualment agressius però, esclar, sense vídeo, que podíem trobar a les pàgines de les revistes de videojocs.
Davant la impossibilitat de trobar vídeos curts del Canal Pirata Sega en castellà, he hagut de fer ús de la versió britànica del canal. Fixeu-vos en el joc de paraules "To be this good takes ages", que invertint l'ordre de les lletres de l'última paraula... Ja ho vaig dir un dia: això no se li pot negar, a Sega. Els seus eslògans són molt bons, i la seva publicitat cridava si més no l'atenció amb coses com aquells vells anuncis de doble sentit pujat de to i el mític Canal Pirata Sega. De fet, és del que es tracta quan parlem de publicitat.
I acabo amb aquest vídeo, que és la segona part del primer que he posat. Al final hi surt també la Game Gear, tot i que el Canal estava dedicat bàsicament a la Megadrive i a la sensació del moment, el Mega-CD. I quan surt la Game Gear... Sega torna a fer trampes, ja en vaig parlar en el seu moment, i col·loca a la pantalla de la portàtil imatges d'un joc de la Megadrive.
En fi, ja sabem com va acabar Sega, i un dia faré un repàs de la història de la meva companyia fabricant de consoles preferida explicant totes aquestes coses, però val a dir que era molt bona fent anuncis i campanyes, encara que enganyés de tant en tant sense dissimular gaire. I ara sí que m'acomiado amb un anunci en resposta a l'eslògan de Nintendo per a la Super Nintendo, consola per a la qual havia trobat un sobrenom, "El Cerebro de la Bestia" en castellà.
Aquest vídeo és una mostra del que era aquest anunci que feia veure que interrompia les emissions televisives d'aquell moment i buscava la complicitat del públic adolescent. No és que en aquella època, 1993-1994, es fessin anuncis de tants minuts, sinó que el tall que he posat correspon a part d'un vídeo-recull que es va arribar a regalar amb la revista Hobby Consolas.
Un altre vídeo llarg. De fet els feien així directament, però per televisió, òbviament, sortien només clips curts, segurament resums molt retallats d'aquests curiosos muntatges que han passat a formar part indiscutiblement de la història de Service Games, igual que la seva versió en paper, anuncis igualment agressius però, esclar, sense vídeo, que podíem trobar a les pàgines de les revistes de videojocs.
Davant la impossibilitat de trobar vídeos curts del Canal Pirata Sega en castellà, he hagut de fer ús de la versió britànica del canal. Fixeu-vos en el joc de paraules "To be this good takes ages", que invertint l'ordre de les lletres de l'última paraula... Ja ho vaig dir un dia: això no se li pot negar, a Sega. Els seus eslògans són molt bons, i la seva publicitat cridava si més no l'atenció amb coses com aquells vells anuncis de doble sentit pujat de to i el mític Canal Pirata Sega. De fet, és del que es tracta quan parlem de publicitat.
I acabo amb aquest vídeo, que és la segona part del primer que he posat. Al final hi surt també la Game Gear, tot i que el Canal estava dedicat bàsicament a la Megadrive i a la sensació del moment, el Mega-CD. I quan surt la Game Gear... Sega torna a fer trampes, ja en vaig parlar en el seu moment, i col·loca a la pantalla de la portàtil imatges d'un joc de la Megadrive.
En fi, ja sabem com va acabar Sega, i un dia faré un repàs de la història de la meva companyia fabricant de consoles preferida explicant totes aquestes coses, però val a dir que era molt bona fent anuncis i campanyes, encara que enganyés de tant en tant sense dissimular gaire. I ara sí que m'acomiado amb un anunci en resposta a l'eslògan de Nintendo per a la Super Nintendo, consola per a la qual havia trobat un sobrenom, "El Cerebro de la Bestia" en castellà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada