Avui torno a parlar d'un videojoc que va ser cancel·lat abans de veure la llum, si bé a diferència del Sonic X-Treme sí que va acabar sortint per a una altra consola. Em refereixo al Shenmue, que s'estava desenvolupant per a la Saturn, es va aturar el projecte i posteriorment va esdevenir un revolucionari títol per a la Dreamcast que encara ara és dels pocs del seu catàleg que la gent continua respectant i reverenciant.
Així hauria estat aquesta llegenda dels videojocs si hagués sortit per a la 32 bits de Sega. Ja es pot veure que segons els paràmetres de la Saturn hauria estat molt bé, hauria dut la màquina al límit, però no hauria estat ni de lluny el que va arribar a ser i encara és en una consola com la Dreamcast:
La idea per a aquest joc, sorgida de la ment del mític Yu Suzuki, va néixer el 1994 i s'havia de dir Virtua Fighter RPG, i tot i que va acabar canviant de nom van quedar semblances entre totes dues sagues, com ara l'aspecte del protagonista. Curiosament, en aquella època encara vivia la Mega Drive i el senyor Suzuki es va estar pensant fer-lo per a la 16 bits de Sega, però la Saturn començava, hi havia moltes esperances posades en la nova màquina i finalment es va decidir per la 32 bits.
Allà és on havia d'anar a parar el títol, i s'estaven aconseguint resultats espectaculars malgrat les conegudes dificultats a l'hora de programar-hi jocs, però és ben conegut que el cicle de vida de la Saturn va ser massa curt i es va descontinuar quan el Shenmue no estava encara acabat, de manera que es va haver de començar de nou i va passar a la Dreamcast. I la resta és història: després de molt de temps ensenyant petites mostres del que seria el joc, el desembre de 1999 al Japó va aparèixer per a la consola de 128 bits de Sega, l'única de l'època amb aquella potència, el títol que n'inspiraria molts altres i que esdevindria un mite que 10 anys després encara provoca admiració.
Així hauria estat aquesta llegenda dels videojocs si hagués sortit per a la 32 bits de Sega. Ja es pot veure que segons els paràmetres de la Saturn hauria estat molt bé, hauria dut la màquina al límit, però no hauria estat ni de lluny el que va arribar a ser i encara és en una consola com la Dreamcast:
La idea per a aquest joc, sorgida de la ment del mític Yu Suzuki, va néixer el 1994 i s'havia de dir Virtua Fighter RPG, i tot i que va acabar canviant de nom van quedar semblances entre totes dues sagues, com ara l'aspecte del protagonista. Curiosament, en aquella època encara vivia la Mega Drive i el senyor Suzuki es va estar pensant fer-lo per a la 16 bits de Sega, però la Saturn començava, hi havia moltes esperances posades en la nova màquina i finalment es va decidir per la 32 bits.
Allà és on havia d'anar a parar el títol, i s'estaven aconseguint resultats espectaculars malgrat les conegudes dificultats a l'hora de programar-hi jocs, però és ben conegut que el cicle de vida de la Saturn va ser massa curt i es va descontinuar quan el Shenmue no estava encara acabat, de manera que es va haver de començar de nou i va passar a la Dreamcast. I la resta és història: després de molt de temps ensenyant petites mostres del que seria el joc, el desembre de 1999 al Japó va aparèixer per a la consola de 128 bits de Sega, l'única de l'època amb aquella potència, el títol que n'inspiraria molts altres i que esdevindria un mite que 10 anys després encara provoca admiració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada