Què estàs buscant?

divendres, 12 de març del 2010

Sèries i videojocs: Conan, el nen del futur

He de confessar que feia bastant que tenia ganes de parlar d'aquest joc, però com que procuro no fer entrades de la mateixa secció gaire seguides he hagut de tenir paciència. Ha arribat el moment, però, de parlar d'un títol que quan el vaig descobrir em va sorprendre que existís, tractant-se com es tracta d'una sèrie de dibuixos genial i mítica, però de 1978. És Conan, el nen del futur


Originalment Mirai shônen Conan, aquesta magnífica sèrie de Hayao Miyazaki, futur líder del cèlebre Studio Ghibli, i també vista a casa nostra, ens situava en un futur postapocalíptic tan llunyà com l'estiu de 2008, trenta anys després de l'època de la sèrie, en el fons. A través de 26 episodis vèiem la lluita del petit protagonista, ajudat per un grapat d'amics, contra una societat tecnificada i altament contaminant. 

És una sèrie de cult, com hem vist no és gaire llarga i és molt antiga, i no crec que estigui entre les 10 sèries més conegudes pel públic en general, però va debutar en el món dels videjocs. Jo vaig descobrir, precisament buscant informació per a un article del meu altre bloc, Cementiri de Pneumàtics, que existia una versió per a la Playstation 2, de 2005 i exclusiva del mercat japonès. Vegem-ne un anunci:


El poso bàsicament perquè s'hi pugui apreciar la banda sonora, que en català es va respectar amb la màxima fidelitat, a banda de la lògica traducció de la lletra. Però si volem veure com és el joc per dins, aquí tenim un vídeo a tall d'exemple:


Les impressions que em produeixen aquestes imatges són que la tècnica del cel shading per tal de reflectir l'estil de dibuix de l'anime és encertada, però es podria haver treballat més. El control té pinta de ser tirant a dolent, i el que m'ha xocat bastant és la intel·ligència artificial dels soldats enemics del principi, pràcticament nul·la. La part positiva del producte és bàsicament la seva bona intenció i el fet de recuperar un clàssic d'aquesta mena, que tot i haver-se emès en moltes llengües de molts països del món no és conegut per una gran massa de població, amb l'afegit comentat abans de la seva antiguitat. 

Molt més interessant, però, em sembla el també exclusivament japonès Mirai shônen Conan del PC Engine (Turbografx) en Super CD-Rom, de 1992. Però el vídeo que hi havia a Youtube ja no es troba (sembla que els vídeos d'aquesta sèrie no duren ni dos dies que ja són eliminats per temes de drets), de manera que ens haurem de confirmar amb una captura molt probablement d'emulador:



Un joc de plataformes amb beat'em up que fa ús de les capacitats del format CD per mantenir les veus i la música de la sèrie, amb especial menció a la reproducció en gràfics de la consola d'algunes escenes animades. 


Res a veure amb el Mirai shônen Conan Digital Library del 3DO, de 1995, que no he pogut trobar en vídeo però que pel que sembla és com una base de dades digital sobre la sèrie, més que un videojoc. Crec que amb aquest no ens perdem res, i amb el de la Playstation 2 vés a saber, sense cap ressenya en anglès, almenys que jo hagi trobat, però el del PC Engine sí que m'agradaria tenir-lo. 



1 comentari:

  1. "Digital Library" ... "amb aquest nom no ens perdem res" jajajajaj
    doncs a mi em fa molta gràcia! :P

    M'encanta Conan. Una de les millors sèries d'anime que han existit!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...