Què estàs buscant?

dijous, 1 de juliol del 2010

Petits clàssics: Quackshot

Tinc pensat parlar, algun dia, dels videojocs basats en els universos de Disney i Warner Bros., però són tan grans que segurament ho faré per parts, o per "famílies". De tota manera tenia ganes d'escriure sobre un clàssic de la Mega Drive, petit-mitjà perquè no és que el conegui absolutament tothom, però que tot i ser de Disney crec que es mereix un esment individual. 


El Quackshot és un títol de plataformes llançat el 1991 als 3 mercats principals dels videojocs, i posteriorment es va incloure en un cartutx que compartia amb un altre clàssic, el Castle of Illusion. A més, el 1998 al Japó aquests dos jocs, junts, van aparèixer en un CD per a la Saturn. 

Protagonitzat per l'ànec Donald, i amb l'aparició de diversos personatges habituals en les seves aventures, el Quackshot ens convida a viatjar pel món a la recerca d'un tresor, armats amb una pistola de ventoses, un instrument que sempre m'ha semblat molt simpàtic. 


Certament he de dir que no conec gaire el joc, però el recordo amb afecte perquè és l'únic que he llogat a la vida. No he estat mai partidari de llogar videojocs, perquè trobo que l'experiència se't fa massa curta, però quan era petit tenia el desaparegut Centre Mail davant de l'entrada de l'escola, i quan me'n vaig fer soci em fa ver gràcia estrenar aquesta condició. 

Sempre m'ha quedat, però, l'espineta de tornar-hi a jugar, perquè probablement no és el millor videojoc de plataformes, ni el millor de Disney,  però una aventura de l'estil de les de l'Indiana Jones, amb totes les referències que hi trobem, i a sobre protagonitzada per un personatge tan conegut i amb un to humorístic, té tots els ingredients per a esdevenir un producte molt divertit. 


4 comentaris:

  1. Aquest no el vaig arribar a provar, però de petit m'encantava el DuckTales 2, per Game Boy, protagonitzat pel Tío Gilito: http://www.coverbrowser.com/image/game-boy-games/34-1.jpg

    ResponElimina
  2. Llegeixo que no el van deixar gaire bé, en una crítica. Però segur que val la pena provar-lo. Curiosament, jo vaig tenir el primer, de 1990, però per poc temps: el cartutx no anava bé, en comptes del logo de Nintendo apareixia una barra negra (per més que bufava) i me'l van canviar a la botiga per un altre, però del Ducktales ja no en quedava cap còpia. Resultat: mai no hi vaig arribar a jugar. A veure si el tenen per l'eBay...

    ResponElimina
  3. Oh gran joc, el Quakshot! però... ara m'has fet pensar en el Castle of Illusion i el World of illusion!!!!!!!!!!!! que n'eren de bons! (bé, el world of illusion molt més! mític joc!!! crec q en faré una entrada al meu blog XDDD

    ResponElimina
  4. Jo el Castle no el tinc, un error que algun dia hauré de reparar (potser comprant-me el cartutx que deia, que porta aquest i el Quackshot junts), però el World of Illusion sí que el tinc. Me'l vaig comprar no fa gaire, i ara em mataràs, però no hi he jugat. El que trobo que és grandíssim és que és un plataformes per a dos jugadors simultanis, i cadascú pot portar en Mickey o en Donald.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...