Què estàs buscant?

dissabte, 14 d’agost del 2010

Videojocs i animació: Pinotxo

M'acabo d'adonar que estic inaugurant una secció que em pensava que ja estava inaugurada: la de les produccions animades convertides en videojocs. I la que trio avui per començar la secció podria haver anat perfectament a Cinema i Videojocs, però he pensat que els dibuixos animats (sense correspondència amb còmics) aniran aquí. Bé, donem-hi el tret de sortida.


Pinotxo és, com ja sabeu, un llargmetratge clàssic de la Disney, de 1940, basat en el conte de Carlo Collodi de 1883. De fet, era la segona pel·lícula de la companyia després de Blancaneu i els 7 nans. Recordo que el meu avi em deia que l'havia anat a veure 7 vegades al cine. Jo me l'imaginava de petit anant-hi, però en aquell moment no m'adonava que quan van estrenar la pel·lícula ell era gairebé tan ganàpia com jo ara, i que de tota manera de petit a casa eren més aviat pobres. Per tant, es va enamorar d'aquesta pel·lícula de gran, i no és gens estrany. 

També és una de les meves preferides, recordo que va ser la primera pel·lícula de Disney en VHS que em van comprar a la Disney Store de l'Illa Diagonal, i això que ja tenia vora 14 anys. Una entranyable història que, a més, va ser on va aparèixer per primera vegada la cançó When you wish upon a star, que va donar lloc a una melodia molt típica de Disney i que a més va guanyar l'Oscar a la millor cançó. 

Moltíssims anys després, però moltíssims, el 1996, se'n va fer una versió en videojoc per a la Gameboy, la Super Nintendo i la Mega Drive.


No cal que digui quina versió era aquesta, oi? La que ve ara és la de la Mega Drive:


I ara el de la Super Nintendo, per desgràcia amb una mica de publicitat d'una web al principi:


Aquestes serien les tres versions que es van fer en videojoc basades en la pel·lícula, que van rebre una tímida aprovació per part de la crítica. Però retrocedim tres anys, al 1993, perquè per a la Gameboy ja havia sortit un joc d'en Pinotxo: 

L'he hagut de pujar jo després de gravar-lo d'un emulador, perquè no hi havia cap vídeo d'aquest joc. No em sorprèn, tenint en compte que el conegut és l'altre, i que aquest té la mateixa caràtula i tot. Però bé, diu que és del gènere dels trenca-closques. Ara tornem a fer un salt, però cap endavant, perquè 10 anys després de la versió que vèiem abans va aparèixer un joc d'en Pinotxo per a la Playstation 2: 


Sí, no és cap error. Amb el títol de Pinocchio, també va sortir per a la Wii un parell d'anys després. Era un títol educatiu aparegut només a Europa. Després, el 2009 sortia per a l'iPhone una aplicació d'en Pinotxo, però tornant als videojocs seriosos, tot i que fent-ne un esment apart, tenim els Kingdom Hearts, la saga de RPG inaugurada el 2002 que va barrejar els universos Disney i Final Fantasy amb un gran èxit. Veurem només un vídeo, i el personatge surt a partir del minut 3, aproximadament:


Deia que només en veuríem un vídeo perquè com a mostra ja està bé, però en Pinotxo reapareix a les altres entregues de la saga, tant a les que només estan disponibles per a la Ps2 (Kingdom Hearts II) com a les que són també de la Gameboy Advance (Kingdom Hearts: Chain of Memories), en exclusiva de la Nintendo DS (Kingdom Hearts 365/2 days) i només per a la PSP (Kingdom Hearts Birth by Sleep). 



2 comentaris:

  1. Sóc fan dels videojocs de Disney!. Pinotxo de megadrive el vaig llogar un parell de vegades. En vaig jugar bastants... l del Rey Leon (que tenia tan per megadrive com per gameboy), Aladin, la sirenita (no tan guai), pocahontas (una mica mes soso pero feia gràcia perque jugaves tu mateix amb dos personatges, alternant-los), el libro de la selva... ^^

    ResponElimina
  2. M'imaginava que t'agradaria, no sé per què? :)

    A mi també m'agraden aquells jocs, especialment el del Rei Lleó, un dels meus preferits de la Mega Drive. I l'Aladdin... bé, d'aquest ja en vaig parlar, però el de la Mega Drive és clarament el millor. El Llibre de la Selva el tinc en Master System només, però un dia en parlaré, va.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...