Què estàs buscant?

dimarts, 5 d’octubre del 2010

Jocs de la meva infantesa: Cosa Nostra (MSX)

Ara feia molt temps que no parlava dels videojocs que més em van marcar o agradar durant la meva infantesa i adolescència, però és natural, arriba un moment que es van acabant. Tot i així, avui m'he recordat d'un que no sé com és que no havia comentat abans. La meva fascinació pel crim organitzat em ve, pel que sembla, de molt lluny, i és que un dels jocs que més m'agradaven de l'MSX era aquest.


No he aconseguit la caràtula amb el títol, però es diu Cosa Nostra, el va publicar la programadora espanyola Opera Soft (els del Livingstone) el 1986, i recordo que quan era petit no coneixia l'expressió ni el seu origen, i em feia gràcia que tingués el nom en català, innocent de mi... El cas és que m'agradava molt tota la parafernàlia dels gàngsters dels anys 30 i anar pel carrer pelant enemics amb pistoles. Tot i que va sortir també per a Amstrad i Spectrum, com que no n'he trobat cap vídeo m'he encarregat de fer-ne un de la versió MSX, que és la que tinc jo, a través de l'emulador: 


Jo no sóc gaire bo amb els videojocs, ho confesso, però aquest és una mica complicat de fer anar, i ja està bé, perquè no ha de ser gens tranquil un tiroteig entre mafiosos. El problema eren els trets en diagonal i haver de controlar el ninot amb el teclat. Voleu més excuses? Fa anys que no el toco i així, en fred, de sobte, sempre costa. 

Sigui com sigui, és un joc amb què sempre he tingut ganes de tornar a jugar, perquè recordo les sensacions que em transmetia, l'acció, l'adrenalina... i amb els anys, a sobre, tot l'imaginari mafiós ha arrelat molt més en el meu cor. Però sóc tan mandrós que no he tret la pols al meu vell MSX Spectravideo SVI-738 X'Press en més d'un any i mig que fa que vaig començar el bloc, tot i haver-ne parlat desenes de vegades. Quan ho faci, el Cosa Nostra serà dels primers que passaran pels meus dits. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...