Fa un parell de dies vaig parlar dels videojocs d'en Turok, un personatge que, per a sorpresa meva (i espero que per a la d'algun lector també, o llavors quedaré com un ximple), era en realitat el protagonista d'un còmic força antic abans de protagonitzar una de les sagues de FPS més conegudes de la segona meitat dels anys noranta i sobretot del catàleg de la Nintendo 64.
I avui en parlo una mica més, amb una entrada sobre un joc que no va veure la llum, i que no va arribar a tenir, que jo sàpiga, un títol definitiu abans de ser descartat.
Ja vam veure l'altre dia que les versions portàtil dels diversos Turok eren, al contrari que les versions de sobretaula, jocs de plataformes i acció. Però aquest hauria estat el primer FPS en 3D de butxaca, tot i que sabem que la Gameboy Advance, encara que fos de 32 bits, no se'n sortia gaire bé, amb els entorns en tres dimensions.
Acclaim volia provar-ho i tenia bones intencions, i en comptes d'enganyar-nos amb unes falses 3D com les del Doom i similars va mirar de fer el mateix que es feia a la Nintendo 64, malgrat l'evident i discutit truc de la boira per tal de minimitzar el popping que era habitual en la consola de Nintendo de sobretaula d'aquella època.
No va ser l'únic Turok cancel·lat: després del Turok Evolution (2002, per a Gamecube, Playstation 2, Xbox i PC, amb una versió per a Gameboy Advance completament diferent) hi va haver una seqüela que va quedar descartada en la tendra fase dels dissenys (l'anomenat artwork, del qual veiem una imatge just a sobre d'aquest paràgraf), i el següent títol ja va passar a la generació de la Xbox 360 i la Playstation 3, amb el nom de Turok i la intenció de rellançar la franquícia. Com ja vaig explicar, aquest joc de 2008 també es va quedar sol, perquè el Turok 2 (que sembla que hauria inclòs la possibilitat de controlar dinosaures) va desaparèixer amb Propaganda Games, la companyia que hi estava treballant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada