Què estàs buscant?

divendres, 17 de febrer del 2012

Jocs de la meva infantesa: Wario Land - Super Mario Land 3 (Gameboy)

Feia un munt que no hi havia cap entrada de Jocs de la meva infantesa, una de les seccions clàssiques d'aquest bloc que abans-d'ahir arribava als 3 anys d'existència, i per tal de no perdre el contacte amb els orígens és bo recuperar aquesta secció. Ho faré amb un joc que em va agradar més que no m'esperava.


El Wario Land - Super Mario Land 3, aparegut per a la Gameboy el 1994, ens permetia controlar per primera vegada en Wario, presentat com a nou enemic d'en Mario al Super Mario Land 2. Recordo que me'l vaig demanar, però que no comptava que em pogués agradar, ni de lluny, com la segona aventura d'en Mario per a la portàtil de la Gran N. M'equivocava.



Posar-li el subtítol de Super Mario Land 3 s'ha de reconèixer que és enganyós, i al Japó de fet es deia Super Mario Land 3: Wario Land, perquè el joc és completament diferent dels títols de la seva nèmesi. D'acord, és un plataformes i és de Nintendo, però té lloc en un univers completament diferent, i aquí l'objectiu és guanyar diners i no pas salvar cap princesa ni el món en si.



Aquí teníem l'anunci japonès del joc, on al final apareix en Mario demanant-nos que també ens estimem aquest enemic seu.

I bé, es tracta d'un magnífic joc de plataformes que es va vendre molt bé a tot arreu, em va sorprendre molt positivament i que té un lleuger regust de l'Univers Mario, però alhora aporta prou coses diferents en tots els aspectes com per donar lloc a una sèrie de seqüeles pròpies, que és el que va fer amb els títols Virtual Boy Wario Land (1995), Wario Land II (1998-1999 per a la Gameboy, per a la qual va ser l'últim joc de Nintendo, i la Gameboy Color), Wario Land 3 (2000, GBC), Wario Land 4 (2001, Gameboy Advance), Wario World (2003, Gamecube), Wario: Master of Disguise (2007, Nintendo DS) i Wario Land: The Shake Dimension (2008, Wii).



Crec que no cal que ens hipnotitzi, aquest personatge marcadament dolent però que hem après a estimar en veure'l als seus propis jocs, entre els quals cal comptar també la sèrie de títols de minijocs WarioWare, i també en molts dels que protagonitzen els bons de l'Univers Mario.

Perquè el primer que va protagonitzar en solitari va ser prou bo, i moltes de les seves seqüeles també han estat aclamades per la crítica. Jo no les he provat, però sí aquest cartutx inaugural que em porta records de la infantesa-adolescència i que us recomano.

    



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...