Què estàs buscant?

dijous, 22 de març del 2012

Còmics i videojocs: Bone

És possible que hàgiu sentit a parlar d'un còmic dels Estats Units que no té res a veure amb els superherois però que ha triomfat igualment entre la crítica i el públic d'arreu del món. El seu títol és Bone, el seu autor en Jeff Smith i si us interessa ha estat publicat en els darrers anys i de diverses maneres per l'editorial basca Astiberri.


Aquesta és la portada original del primer número d'una col·lecció que arribaria a les 55 entregues entre 1991 i 2004 i que obtindria 10 premis Eisner i 11 premis Harvey, que són els més prestigiosos per als americans. I malgrat que no se n'ha arribat a fer cap pel·lícula encara (diuen que potser el 2013) sí que hi ha hagut videojocs de Bone, i és per això que en parlo aquí. 



El primer va sortir el 2005 per a PC i el 2006 per a Mac, i es deia com el primer volum recopilatori del còmic, Bone: Out from Boneville. Com podem veure pertanyia al gènere de l'aventura gràfica, i de la versió per a PC se'n va encarregar Telltale Games, que també va fer-ne la seqüela:


Bone: The Great Cow Race, que corresponia al segon volum del còmic de Smith, apareixia el 2006 i aquesta vegada no tindria cap versió per als ordinadors d'Apple. El gènere no canviava, senzillament era la continuació de l'anterior títol, però per desgràcia no en sortirien més, tot i que suposo que la intenció era fer-ne un per cadascun dels 9 volums que van formar la col·lecció completa.

Per acabar deixeu-me dir que a 3 Botons i START normalment parlo de consoles i toco molt per sobre el tema dels ordinadors, però aquest cop he repassat videojocs per a ordinador en no haver-n'hi cap de Bone per a consoles (potser quan se'n faci la pel·lícula, no seria cap sorpresa). No us penseu pas que hi estic en contra, senzillament sóc més consoler i no he fet servir el PC per a jugar gairebé mai. 

 

5 comentaris:

  1. Toni, saps quants tomos recopilatoris hi han? es que a la biblio hi havia un, m'el vaig llegir i al final de tot vaig veure que continuava ¬¬ i clar, em vaig quedar amb les ganes... vaig pensar en comprar-ho però no sabent quants números eren em podia arruinar... era la època en que ja m'estava comprant els recopilatoris d'spiderman i també volia comprar Touch i ho veia tot caríssim

    ResponElimina
  2. Toni, saps quants tomos recopilatoris hi han? es que a la biblio hi havia un, m'el vaig llegir i al final de tot vaig veure que continuava ¬¬ i clar, em vaig quedar amb les ganes... vaig pensar en comprar-ho però no sabent quants números eren em podia arruinar... era la època en que ja m'estava comprant els recopilatoris d'spiderman i també volia comprar Touch i ho veia tot caríssim.
    jajaja, jo fins la xbox no vaig tenir mai cap tipus de consola, jugar a l'ordinador tenia el seu encant, també!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, com has anat a parar a aquesta entrada tan antiga? XD

      A veure, Bone m'interessa perquè en parlen molt i molt bé, però no tinc clar quina edició m'interessa. Es veu que en van treure una de luxe en blanc i negre, però normalment l'editen en color més senzilleta.

      El cas és que crec que la millor opció és aquesta: http://www.bookdepository.com/search?searchTerm=bone+jeff+smith&page=1&searchRefined=1&ieutf8=%E2%98%A0&searchAddedTerm=&submit=Go&price=&availability=&format=&searchSortBy=popularity&searchLang=3

      Aquí els tens en castellà amb descompte i és una botiga molt fiable que envia sense cobrar enviament. En principi són 9 entregues, busca les que digui que són "paperback", és a dir tapa tova.

      Elimina
  3. alaaa... gràcies! ^^
    he parat aquí perquè he llegit el de dragon's liar, que el dibuixant m'encanta i he vist moltes coses que ha fet, però com no vaig veure ni els dibuixos ni vaig jugar al joc, per això no he comentat. Al final sortia aquesta ressenya i ale, l'he llegit XD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Curiosa tria la que fa habitualment el You might also like, que per cert surt diferent cada cop que obres la pàgina xD

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...