Què estàs buscant?

dijous, 5 d’abril del 2012

Pantalles d'inici de les consoles

L'altre dia se'm va acudir que podia fer una entrada sobre les pantalles d'inici de les meves consoles, un exercici nostàlgic i de pell de gallina en alguns casos que crec que pot resultar interessant.



Començarem amb el de la Gameboy, tot un clàssic senzillíssim però que provoca molta nostàlgia. Ni tan sols hi diu el nom de la consola, només el de la companyia. I qui no ha tret el cartutx i l'ha bufat quan el logo de Nintendo sortia deformat i no donava pas al joc?


A la Mega Drive n'hi havia moltíssimes i depenien del cartutx. De fet, si engeguem una Mega Drive sense posar-hi cap joc no veiem res. Al vídeo se'n recopilen uns quants i n'hi ha que són molt xul·los. 


Seguint amb les consoles que em vaig fer regalar quan eren de l'època, ara tocava la Saturn, que té una pantalla d'inici que també m'agrada força. Però ara continuarem amb les de consoles que també tinc, malgrat que no de manera cronològica d'arribada a casa, sinó tal com em vénen al cap:


En el cas de la Playstation el millor era la part sonora, però gràficament no hi havia gaires filigranes. Com a consola immensament popular és un inici que segur que ja havíeu vist abans.


El de la Master System, que amb les limitades capacitats de la consola intentava reproduir el cèlebre "Seeeegaaaa" del Sonic the Hedgehog de la seva successora.


El de la Dreamcast m'encanta, i fa poc vaig saber que del so se'n va encarregar un compositor japonès que m'agrada molt, en Ryûichi Sakamoto (autor d'aquesta cançó, per exemple).


Hem vist els tres de la Gamecube i com es podia gaudir de cadascun d'ells. Per què tants? Potser per tal de compensar el fet que ni la NES, ni la Super Nintendo ni la Nintendo 64 tenien pantalla d'inici (i per això no les veurem encara que tingui les tres consoles). Tampoc no en té la Wii, però si aquesta:


La Gameboy Advance, que curiosament no conté la paraula "Advance" i acaba quedant com podria haver estat (traient el color) la pantalla d'inici de la Gameboy clàssica. En canvi, la Gameboy Color


La de la Nintendo DS també és senzilla però immediatament em fa venir ganes de posar-me a jugar al Mario Kart DS


A la Nintendo 3DS tenim un sistema molt semblant al de la Wii, que ens porta directament al menú des d'on podem executar les aplicacions, però sí que hi ha una petita seqüència de logo, encara que sense so.


La pantalla d'inici de la Playstation 2 també és una de les més sentides, si no la que més, perquè és la consola més venuda de la història.


No és tan coneguda, perquè la consola no la té gaire gent, la pantalla d'inici de la Neo Geo, que dec haver vist les dues vegades (és trist, però és cert) que l'he engegat. 


Aquí tenim la de la Xbox original, que potser és la més espectacular a nivell visual de totes les que hem vist. 


I acabo amb la de la Xbox 360, que ha canviat diverses vegades però que ara és com surt al vídeo que he posat. 




3 comentaris:

  1. molt xulos tots :D

    No em sonava pas que els de les PSX fossin tan llargs!!! :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perquè segurament premíeu l'START i llavors anava per feina. :P

      Elimina
    2. Possible, o també que s'engeguessin les consoles i tele alhora jaja

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...