Què estàs buscant?

divendres, 20 de febrer del 2009

Jocs de la meva infantesa: Galaga (MSX)

En aquesta secció parlaré dels jocs que van marcar la meva infantesa. I jo de petit vaig començar amb un MSX. Per a aquells despistats que no sàpiguen què és, només cal esmentar noms com Commodore, Amstrad o Spectrum i dir que l'MSX era del mateix estil, però no tan conegut... i ara molt més venerat.

Un dels jocs que m'agradaven més, i també al meu pare (és l'únic joc al qual l'he vist jugar en tota la vida), era el Galaga.


Durant les pantalles no hi ha cap música, només els efectes de so de les naus, i la mecànica és senzilla, però addictiva perquè amb cada nivell de dificultat la cosa es complicava, com és obvi. Al vídeo s'hi veu una cosa que a mi també m'agrada molt fer: deixar-se capturar una nau i després rescatar-la, per tal d'obtenir "doble canó". I les fases de bonus eren genials...

Fem una mica d'història. Galaga va néixer el 1981 a les màquines recreatives de la mà de Namco, i era el successor del Galaxian, de 1979 (que també tinc a l'MSX, però no m'agrada tant). La versió de l'MSX és de 1984, però el joc va aparèixer en d'altres màquines i en recopilatoris per a consoles de generacions posteriors. Per una banda el teníem, durant els 80, als microordinadors, protoconsoles i consoles de l'època: Sega SG-1000, Atari 7800, NES, Commodore C64, BBC B, Acorn Electron, Tandy Color Computer, Fujitsu FM-7 i FM-77 i Sharp MZ2500, a més del Famicom Disk System de Nintendo, el 1990.


Aquesta era la versió de la NES. Després va formar part de recopilatoris per a diverses consoles, generalment a l'anomenat Namco Museum: Playstation (1995), Nintendo 64 (1999), Dreamcast (1999), Playstation 2 (2001), Game Boy Advance (2oo1), Game Cube (2002) i Xbox (2oo2); però també el 1995 a la Game Boy en un títol que el recollia amb el seu antecessor, Galaga & Galaxian, i en un posterior recopilatori anomenat Namco Museum 50th Anniversary, de 2005 i per a Playstation 2, Xbox, Game Cube i Game Boy Advance. El mateix any també sortiria per a la PSP dins el títol Namco Museum Battle Collection, i el 2008 a Namco Museum, de la Nintendo DS.

Però la cosa no acaba aquí, perquè també es pot descarregar de Xbox Live Arcade per jugar-hi a la Xbox 360 i, com a curiositat, cal destacar que es podia jugar una mica al Galaga a les pantalles de càrrega de jocs de Namco com ara el Ridge Racer Revolution (PSX) i el Tekken (PSX) i, fora de la Namco, al Mortal Kombat 3, amb un password.


Aquí per exemple hem vist que al Ridge Racer Revolution proporcionava, en cas d'acabar-se la pantalla de càrrega, cotxes amb la paraula "Galaga" al seu xassís. I finalment voldria comentar que, a banda del seu predecessor, Galaxian, la sèrie va continuar amb les entregues Gaplus (1984), Galaga'88 (1987), Galaxian 3 (1990), Galaxian 3 Theatre 6 - Project Dragoon (1990), Galaxian 3 Theatre 6 - Attack of the Zolgear (1994) —els dos amb el nom de Theatre es deien així perquè els mobles del saló recreatiu eren d'allò més curiosos i t'hi havies de muntar, cosa estranya en un joc de naus— i Galaga - Destination Earth (2000, Game Boy Color, PC i Playstation). Tots aquests jocs van tenir la seva corresponent versió en algunes consoles, o bé per lliure o bé en els recopilatoris esmentats anteriorment.

Com sol passar, en parlar d'aquest joc m'han vingut ganes de treure el maletí del meu MSX de sota el llit i connectar-lo en una tele per recordar vells i bons temps...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...