Què estàs buscant?

dijous, 26 de febrer del 2009

Recomanació personal: Dynamite Headdy (Mega Drive)

La setmana passada vaig recomanar un joc per a la Game Boy i vaig acabar fent pràcticament un repàs de la història dels jocs de Tiny Toon, però no era la meva intenció perquè és un altre tipus de secció que obriré més endavant. Aquest cop, doncs, recomanaré un videojoc i no aniré més enllà, tot i que en aquest cas és més fàcil perquè només va sortir-ne una entrega i va ser per a la Mega Drive i la Game Gear (sembla que se n'havia de fer una versió per a 32x, però al final es va cancel·lar). Parlaré de la primera, la de la Mega Drive, que és la que tinc.

Un bon coneixedor del catàleg de la Mega Drive no ignora que Dynamite Headdy és un dels millors jocs del seu catàleg.


El joc, editat el 1994 per a la Mega Drive i la Game Gear (tot i que també compta amb una versió no llicenciada per a la Master System brasilera), és una creació de Treasure, la companyia de programació responsable dels celebrats Gunstar Heroes (Mega Drive), Guardian Heroes (Saturn), Radiant Silvergun (Saturn) o Ikaruga (Dreamcast, Xbox Live Arcade), entre altres. El protagonista és un titella que pot projectar el seu cap per combatre els enemics al llarg d'unes quantes fases de plataformes amb la particularitat, per una banda, d'un scroll continu que no permet tornar enrere, i per l'altra de la possibilitat per al nostre personatge d'anar canviant de cap per poder fer servir diverses habilitats.




Val a dir que no és un joc gens fàcil, però sí molt divertit i que en certs moments posa en tensió, perquè en Dynamite Headdy té una vida força llarga, però pot ser desesperant la quantitat d'atacs que rebem de totes bandes, com passa amb un altre dels grans de Treasure, Gunstar Heroes.


Així, a banda de la Mega Drive també tenim la versió de la Game Gear (aquest cop em permeto fer aquest petit comentari perquè no és una gran saga), tècnicament força inferior però igualment interessant. Per desgràcia, l'únic vídeo que he trobat sense comentaris en àudio ha estat un d'emulador:




Com a curiositat, la versió japonesa del joc presenta diferències respecte a l'americana i l'europea. Entre altres coses hi ha personatges que tenen un color diferent, però també és una versió molt més fàcil que les altres dues. I si a algú li ha semblat interessant aquest joc però no té ni pensa tenir cap de les dues consoles que el van fer anar en el seu moment, el pot trobar en els següents sistemes moderns:

-Consola Virtual de la Wii
-Sega Mega Drive Ultimate Collection (Xbox 360, Ps3), en alta definició.
-Gunstar Heroes: Treasure Box (Ps2, Japó), on es recullen els jocs de Treasure que van sortir per a la Mega Drive: Gunstar Heroes, Dynamite Headdy i Alien Soldier.

2 comentaris:

  1. M'encantava aquest joc!! el tinc!! jajaja Era molt difícil, mai me'l vaig arribar a passar!!!

    la BSO era total tb :P

    ResponElimina
  2. Jo tampoc no me'l vaig acabar. Suposo que he d'invertir-hi temps... Però és un dels meus preferits.

    Per cert, això vol dir que hi has arribat a través de l'article del joc de l'Astroboy (i que per tant l'has llegit)?

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...