Què estàs buscant?

dissabte, 25 d’abril del 2009

Jocs de la meva infantesa: Super Hang-On (Mega Drive)

Passem a un nou estadi dins els jocs de la meva infantesa que recordo amb més afecte. Avui li toca el torn al Super Hang-On, de la Mega Drive, que quan era petit jugava a la consola del meu cosí, però jo no el vaig tenir fins molts anys després.


Aquesta és la portada americana del joc, igual que la d'aquí, en realitat. Jo el tinc únicament al recopilatori Mega Games I.

Doncs bé, aquest és un dels pocs jocs que tenia el meu cosí a la seva Mega Drive, però tots em van impressionar d'una manera o una altra. El Super Hang-On seria com l'Outrun però en motos, l'esperit és el mateix, si bé no va arribar a tenir la repercussió, ni de lluny, de l'altra saga creada per Yu Suzuki.



A mi em fascinava que es pogués triar la música, el continent per on volies començar, i el tema dels Check Points, que no eren una invenció del joc, però era la primera vegada que jo els veia.

Tot i així, el que més m'agradava era que, a banda de la modalitat arcade, també hi havia l'original, que consistia en fer carrera com a pilot de motos, amb uns objectius, un espònsor, un mecànic que et va reparant la moto, etc. Era i és una modalitat d'allò més interessant, perquè suposava un autèntic repte haver de guanyar les curses sense danys a la moto, ja que d'una altra manera els pocs diners que guanyàvem s'havien d'invertir en les reparacions i no es podien fer servir per a tunejar el vehicle. Podem veure-ho brevíssimament en aquest anunci japonès del joc.



Però bé, fem una mica d'història del títol, també. L'origen d'aquest joc, que també es coneix com a Hang-On 2, és precisament el Hang-On, nascut el 1985 i que té l'honor de ser el primer joc arcade en què els jugadors havien de pujar a una moto i fer-la anar amb el cos. Sense tanta parafernàlia van veure la llum versions per a la Sega SG-1000, la Master System (en alguns packs del principi s'incloïa en forma de targeta compatible amb la SG-1000 o bé en memòria), l'MSX (aquesta versió la tinc) i en un recopilatori per a la Gameboy Advance.



Les seqüeles d'aquell títol serien el 1987 el protagonista d'aquest article, el Super Hang-On, llançat primer en recreatives i després per a la Mega Drive (1988 al Japó, 1989 als EUA i 1991, escandalosament tard, a Europa), el ZX Spectrum, el Commodore 64, l'Amstrad CPC, el Commodore Amiga i l'Atari ST; i el Hang-On GP'95 (per a la Saturn, anomenat Hang-On GP als Estats Units i Hang-On GP'96 a Europa).



El de la Saturn, que ja es pot veure que no arriba al nivell de l'esplèndix Manx TT Superbike.

Com a curiositat, en alguns jocs s'han fet homenatges a la saga, com per exemple als dos Shenmue en forma de màquina arcade que el protagonista pot gaudir, concretament amb el primer Hang-On:



O en aquesta música del Sonic Riders (també hi és al Sonic Riders Zero Gravity):



També sorprenen la possibilitat de dur la moto del Super Hang-On al joc Ayrton Senna's Super Monaco GP 2, gràcies a un truc, o uns acords de la cançó Sprinter si a l'arcade del Daytona USA hi posem "SHO" com a incials. Quines coses, eh?

En fi, he acabat fent un repàs de la saga quan volia comentar només que és un dels jocs de la meva infantesa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...