A la generació actual de consoles, els jocs de disparar que requereixen un accessori en forma de pistola són pràcticament inexistents. Només el Time Crisis 4 de la Playstation 3 és l'excepció de la regla, però amb uns resultats més aviat mediocres. Suposo que té alguna cosa a veure amb el refresc de la pantalla. Si juguem, per exemple, a un Virtua Cop de la Saturn o la Dreamcast en un televisor actual, segurament no tindrem una experiència gaire satisfactòria. En una tele de les de tub, que es refresca a 50Hz, sí, però tot i així si hi juguem amb una pistola comprada als Estats Units o al Japó, on la cosa va a 60Hz, no ens serà possible jugar-hi bé.
Amb les LCD actuals la cosa es complica: n'hi ha que van a 60, d'altres a 100, d'altres a 200... i encara hi ha gent que connecta la seva Xbox 360 o Ps3 a un televisor de tub, dels clàssics, perquè la seva economia no dóna per a més. Davant d'aquest panorama, entenc que no s'hagin fet més jocs de pistola (no hi compto els de la Wii perquè la pròpia consola té la detecció de moviment en la seva essència i per tant és fàcil d'implementar). Però antigament n'hi havia uns quants, gairebé des del principi de la història de les consoles domèstiques. Avui parlaré de la pistola Zapper de la Nintendo.
Així ens la presentaven els anuncis de Nintendo. Curiosament, però, al Japó tenien la seva pròpia i exclusiva versió de la light gun.
Molt més de l'Oest, oi? És estrany que els americans l'agafessin i la convertissin en una pistola futurista.
Doncs bé, sigui com sigui l'aparell va veure la llum el 1984 (1985 als Estats Units) i estava pensat per a jocs com el Duck Hunt o el Gyromite, però el catàleg de títols que el reconeixien no anava gaire més enllà de la desena, entre ells el Wild Gunman i l'Operation Wolf.
El mític Duck Hunt mostra els inicis de la tecnologia de les "pistoles de llum". Podem veure que cada cop que es dispara un tret la pantalla es posa totalment negra durant una fracció de segon, efecte que desapareixeria amb el temps.
El Wild Gunman, un joc de duels de l'Oest.
Al Baby Boomer hem de "cobrir" el bebè mentre avança. Com es pot veure, el 1989, 5 anys després de l'aparició de la pistola i els primers títols que la reconeixien, el problema de la pantalla en negre encara hi era. Afortunadament a les següents generacions desapareixeria.
Més endavant, després d'escriure sobre altres tipus d'accessoris, tornaré a les pistoles d'altres consoles, com la de la Master System o la de la Saturn. De fet, aquest no és el primer cop que faig una entrada sobre aquests bèl·lics accessoris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada