Què estàs buscant?

dimarts, 5 de maig del 2009

Coses meves: abstinència

Aquest mes de maig m'he decidit a fer alguna cosa per compensar l'excés de compres relacionades amb els videojocs que han protagonitzat la meva vida d'oci en el que duem d'any, de manera que m'he proposat no comprar-me absolutament res, cap joc, en tot el mes. Excepcions: estic pendent de dos pagaments importants, de manera que si m'arriben aquest mes puc fer alguna compreta, però en principi intentaré que no.


Aquest logo no pretén fer publicitat del conegut portal de subhastes, sinó il·lustrar aquesta màquina de fer diners per a alguns (sobretot els seus propietaris, amb absurdes i sovint inexplicables comissions sobre qualsevol activitat) i de perdre'n per a uns altres. Ebay m'ha ajudat a aconseguir moltíssims jocs que sempre havia volgut, però també és un vici i t'empeny a comprar-te coses sense les quals podries haver passat perfectament. Doncs bé, durant aquest mes no penso entrar-hi si no és per vendre o per comprar amb la intenció de revendre i treure'n algun benefici.

I què faré si no em compro jocs durant una temporada? Doncs viure feliçment, sense cap problema. És impossible que m'avorreixi, perquè sumant tot el meu temps lliure, i quan dic "lliure" vull dir el temps que tinc per a mi sol, m'adono que em resulta completament impossible consumir tot l'oci que acumulo: pel·lícules, sèries, còmics i videojocs. De tot això en tinc tants de nous, i tants que m'agradaria tornar a veure, llegir o jugar, que podria passar-me la vida sense tornar a comprar. I en aquests moments puc dedicar tan poc temps a cada cosa que la meva sensació general és d'insatisfacció.


Certament podria fer com aquest japonès i comprar-me tots els jocs de la Saturn, però no tinc ni espai, ni diners ni temps per gaudir-ne. I, el més important, no ho necessito. Evidentment continuaré comprant, però baixaré el ritme i de moment faré un vot d'abstinència durant aquest mes per tal que la meva economia es recuperi. El més fotut és que ara també se m'ha revifat la flama de comprar còmics, uns còmics que sempre compro a un ritme molt superior al del seu posterior consum, de manera que al costat del llit hi tinc una pila de lectures pendents que són només l'avantguarda de les que fan cua als prestatges que poblen casa meva.

En fi, que sóc un desastre, i que aquest mes toca consumir, però la vessant que fa referència al gaudi de fer servir els productes, no al de comprar-los. Tal i com resumeix molt bé la campanya de Microsoft:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...