Què estàs buscant?

dilluns, 18 de maig del 2009

Curiositats de la història dels videojocs: Anuncis (7a part)

A la setena entrega d'aquesta veterana però no del tot oblidada secció he volgut fer un recull d'alguns anuncis japonesos de videojocs. El motiu és el següent: sumat a l'atractiu que sempre té allò que ens resulta exòtic, els japonesos tenen una cultura diferent de la nostra a l'hora de fer anuncis, i tot plegat fa que la publicitat videojoquística del País del Sol Naixent sigui prou interessant com per parlar-ne aquí. I n'hi ha de molt normals, però els que destacaré en aquest espai són especialment divertits o xocants per a nosaltres.



L'anunci d'un clàssic entre els clàssics, amb una posada en escena prou curiosa.



El de l'Art of Fighting 2 de la Neo Geo... un joc que tinc! Per què ja gairebé no es fan anuncis de videojocs amb actors?



Aquest, i tots els que va protagonitzar el personatge de Segata Sanshiro, que era la imatge dels anuncis de la Saturn al Japó, es mereixeria un especial. En aquest vídeo se suposa que es promociona el llegendari Shining Force III però, com sempre, la qüestió era fer un anunci ben estrany. Fixeu-vos en el joc de paraules: de Segata Sanshiro a Sega Sataan Shiro (Sega Saturn blanca).



Aquí el tornem a veure, promocionant aquesta vegada el gran Winter Heat, de la mateixa consola.



Oh, que gran! Un anunci que presentava la Mega Drive amb un tio amb pinta de ser l'ase dels cops de l'institut, amb pentinat d'orinal o de bolet (quin pentinat més lleig, un atemptat contra la dignitat de les persones, per cert!) i fent un tímid rap.



Aquest pel que va representar... i per la manera tan graciosa que tenen de pronunciar el nom complet del joc, que ningú no fa servir, Super Mario Brothers.



Aquest m'ha agradat molt, un altre divertidíssim anunci però en temps més moderns, del Mario Kart DS.



I per acabar i no sobrecarregar massa a l'hora d'obrir la pàgina poso aquest vídeo potser conegut per alguns de vosaltres —sobretot si teniu el Sonic Jam de la Saturn— del Sonic the Hedgehog 3 de la Mega Drive.

Els anuncis japonesos, en general, fan un ús bastant habitual de l'humor, i a nosaltres els Occidentals ens semblen doblement divertits pel grau d'exotisme que hi veiem, factor que els mateixos japonesos no poden percebre de la mateixa manera. Sigui com sigui, ells se'ls prenen molt seriosament, igual que el sector dels videojocs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...