Tot i que la NES tenia unes limitacions tècniques importants, en la seva època va tenir un merescut èxit que li va proporcionar l'estatus que té encara ara com a consola llegendària, i com que la tenia tot Déu era lògic que les companyies hi experimentessin tant com podien pel que fa a accessoris. En aquesta secció ja n'hem vist alguns de molt arriscats, per dir-ho d'alguna manera, i el que presento avui també és d'aquells que potser hauria estat millor provar en una consola posterior, amb més potència tecnològica, però bé, aquests experiments es feien abans.
El U-Force era un aparell que en teoria havia de permetre controlar els jocs sense tocar res, només amb el moviment de les mans i l'ús d'infrarojos. També tenia botons per a segons quins jocs, però en sí la gràcia era poder jugar a títols com el Punch Out!! sense tocar res, només movent els punys.
Aquí teníem l'anunci de televisió, en què queden clares dues coses: has de tenir l'accessori a una bona alçada, sobretot si has d'emular els boxadors, i segurament la primera setmana el faràs anar a terra. Ja es veu venir, també, que com és habitual l'anunci exagera les bondats de l'aparell. En aquest cas sembla que és una de les exageracions més grans de la història dels videojocs.
El tio d'aquest vídeo sembla que controla amb el Punch Out!!, però no són exactament els moviments de boxa que tots coneixem. Em pregunto com es deu jugar als jocs d'en Mario amb aquesta andròmina.
Ja té pinta de ser complicat, però també ha de ser divertit. Ara, amb tants copets a la superfície que detecta els moviments... no crec que tingui una vida útil gaire llarga. A no ser que el tractem com en el següent vídeo:
L'últim que us en poso és sobre un tio que explica més o menys com funciona (en anglès), i també és interessant perquè fa ús d'una de les peces opcionals de l'accessori, el volant que també pot servir per a controlar un avió, tot i que ignoro si aquest ús es va aprofitar en algun títol.
El cas és que l'accessori tenia tres posicions diferents, que depenien del tipus de videojoc, però cap d'elles no donava bons resultats. S'havia de veure l'autèntic potencial del U-Force amb els jocs que havien de sortir especialment dissenyats per treure'n el màxim rendiment, però no en va arribar a sortir cap, i aquesta proposta de Broderbund de 1989 va durar realment poc i va passar a la història del sector com un dels pitjors accessoris, el pitjor segons quina font consultem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada