Ara feia bastant que no tocava aquesta secció, i quan em passa això em fa una il·lusió especial tornar a fer alguna entrada que es pugui classificar sota l'etiqueta en qüestió. El d'avui torna a ser un joc que en realitat sí que va veure la llum, però no pas aquesta versió. Es tracta del Resident Evil de la Gameboy Color, un projecte que no va veure la llum i que només tornaria en versió portàtil per a la molt més capacitada Nintendo DS.
Aquesta caràtula és un muntatge, tot i que segurament hauria estat així. Capcom pràcticament havia acabat la producció del cartutx, però a l'últim moment va decidir deixar-ho estar perquè va considerar que la consola no tenia prou capacitat tècnica per moure'l, i aquest és un moviment digne i d'agrair en un món en què desenes i fins i tot centenars de jocs s'haurien d'haver desestimat per diverses causes, des de les limitacions tècniques fins a les presses a l'hora de produir-los. Però som aquí per parlar del que existeix i també del que va a estar a punt d'existir, i en tenim un vídeo:
És comprensible per què el van cancel·lar, oi? Bé, per què van cancel·lar aquesta versió en concret. Les altres, les que sí que van sortir, estan molt bé i de fet ja en vaig parlar. Però potser a Capcom li va quedar una espina clavada amb la primera portàtil en color de Nintendo i va donar-li, en exclusiva, el Resident Evil Gaiden, que no va tenir massa bona acollida.
Es tracta d'un spin-off de la sèrie principal, i la crítica en general li va donar notes que fregaven l'aprovat si és que hi arribaven, dient que l'atmosfera era molt diferent del que s'havia vist fins llavors, que s'havien simplificat molt les coses que els personatges havien de fer (i que això feia el joc avorrit i repetitiu) o que el sistema per desar la partida era inadequat, perquè els punts on es podia fer eren molt pocs.
Potser hauria estat millor deixar-lo córrer, aquest també, però sembla que Capcom volia materialitzar algun producte de la franquícia per a la Gameboy Color i s'hi va entossudir. També es podria interpretar com el redisseny del primer intent, el fallit, adaptant-lo a les característiques de la màquina. Queda per a la història que va sortir el 2001 a Europa primer, i l'any següent al Japó i als Estats Units, i que d'aquesta manera esdevenia un dels últims cartutxos el catàleg de la consola.
Ostres el primer vídeo m'ha recordat vells jocs del spectrum!!!! Molt comprensible que no volgueren tirar endavant aquesta andròmina...
ResponElimina