Què estàs buscant?

diumenge, 9 de maig del 2010

Jocs de la meva infantesa: Konami's Ping Pong (MSX)

No sé com és que no havia parlat d'aquest joc abans, però el Konami's Ping Pong és un dels títols als que més jugava quan era petit. Publicat per la llegendària Konami el 1985, era un videojoc que m'enganxava bastant, tot i que el considerava molt difícil.



Aquest cop no n'he pogut trobar la caràtula, però. Jo a l'MSX hi jugava amb el teclat, que naturalment tenia fletxes i una barra d'espai. Amb això podies jugar a tots els jocs. També hi havia joysticks, però mai no m'han acabat de resultar còmodes, ni a l'MSX ni amb les consoles posteriors, ni tan sols a les recreatives, on no hi ha cap més opció. Se suposa que són més precisos a l'hora de marcar les direccions, però no em fan el pes.

Doncs bé, amb aquest joc crec que qualsevol opció era dolenta, o potser el dolent era jo, però em costava molt de controlar amb precisió. I és curiós perquè, modèstia a part, en el tennis de taula de veritat no ho faig pas malament del tot. Parlant del joc pròpiament dit, era totalment marca de la casa, reconeixible des del primer moment, i es considera el primer títol de ping-pong seriós (res a veure amb el mític primer videojoc de la història, el Pong). Però el que sí que estava ben fet i era una passada era el de tennis, que ja tocaré un altre dia. Continuem amb el que avui ens ocupa: després de l'MSX va ser convertit a diversos sistemes, com ara el Commodore 64:


Per cert, al contrari que a la versió de l'MSX, aquí no veiem entre el públic el famós pingüí de Konami, protagonista de l'Antarctic Adventure, un joc que es considera llegendari però que jo malauradament no vaig tenir. Vegem la molt inferior versió del ZX Spectrum:


Quin horror, sobretot pel que fa a so. També va sortir per a l'Amstrad CPC i... el Famicom Disk System:


Aquí no hi ha el pingüí, però sí el que sembla en Donkey Kong. No m'estranyaria. Com heu vist al principi, hi diu "Wii Virtual Console", i és que és un dels jocs disponibles del catàleg de la Consola Virtual de la Wii. Per al Famicom Disk System sortia el 1987, amb el nom d'Smash Ping Pong. Però tot això té un origen, ja que la versió de l'MSX és la primera, però només si parlem de l'àmbit domèstic:


D'aquest no n'he trobat vídeo, però amb la foto ja veiem que la versió de l'MSX era pràcticament igual, fins i tot hi ha el pingüí (que, per cert, es diu Pentarô), i la diferència devia ser un so una mica millor, uns colors més vius i naturalment la franja de sota, on ens recorden els crèdits que ens queden.


2 comentaris:

  1. Et dic el mateix que amb l'altre blog! L'has de donar a conèixer. Té moltíssima informació interessant i ben explicada. Si jo tingués més cultura sobre aquest món el podria valorar encara més, però com que no en tinc gaire, tinc un gran mestre que sempre m'explica coses :) Gràcies To!

    ResponElimina
  2. I jo també et dic el mateix: gràcies. Espero que t'agradin els articles que llegeixes, però també entenc que si el tema no és dels teus preferits algunes coses no les llegeixis, ni tu ni altres persones que em coneixen i saben perfectament que tinc els blocs.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...