Últimament hi ha dues coses que estan molt de moda. Es podria dir que són dues temàtiques ben habituals del cine de sèrie B d'èpoques passades, però que per algun motiu han revifat i s'han convertit en l'ingredient indispensable a l'hora de crear productes que siguin màquines de fer diners. Un seria el dels vampirs (variant adolescent) i l'altre seria el dels zombis, que és el que ens ocupa. Però sembla que no sempre és garantia d'èxit, ni tan sols als videojocs, on hi tenen una llarga tradició.
El Division 9 havia de ser un FPS de tema zombi desenvolupat per Irrational Games, que són els creadors, entre altres coses, de la coneguda saga Bioshock. No és que el tema fos especialment original, hem vist moltíssims first person shooters, molts jocs de zombis i alguns que barrejaven les dues coses. Un dels més coneguts d'aquesta barreja és el Left 4 Dead, sense anar més lluny. Per tant, el Division 9 no hauria aportat res que no s'hagués vist abans... o sí?
Doncs sembla que sí, perquè l'estaven desenvolupant el 2005 i llavors, com declaren ells mateixos, pràcticament l'únic referent dels zombis als videojocs era la saga Resident Evil, que pertany a un altre gènere videojoquístic. I se'ls va acudir fer això que veurem. Val la pena deixar escoltar els comentaris d'en Ken Levine, el director creatiu d'Irrational Games:
La pinta que té és molt bona, i els comentaris de la gent a Youtube demostren que no sóc l'únic que ho pensa. No era un FPS pur, sinó que també tenia elements estratègics, perquè es podia anar reunint un equip de supervivents i, segons qui hi hagués al grup o qui hi faltés, es tenien uns recursos o uns altres. Llegint l'article que en va fer en el seu dia la web Game Informer, se'ns revela també la curiositat que havia de ser el primer joc de zombis on aquests no s'acabaven mai, però no en sentit figurat, sinó de veritat.
També hi podem llegir que havia de ser una mena de cinquena part, versió zombi, de la saga SWAT, que era de la mateixa companyia. Què és el que va fallar, si tant la pinta com la idea eren tan bones? Ens explica novament el senyor Levine que el client, Vivendi, s'hi va mostrar interessat, però com que llavors Irrational Games va ser comprada per Take-Two, els nous amos (que també ho són de la divisió 2K Games i de Rockstar) van tombar el projecte en considerar que el tema dels zombis no tenia interès. Són responsables de grandíssims èxits (Grand Theft Auto o els d'esports de 2K, per exemple) , i deuen saber el que fan, però sembla mentida que un possible gran joc no arribés a veure la llum per culpa d'una decisió així.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada