La Gamecube va ser la penúltima consola que va aparèixer a la generació dels 128 bits, un mes després sortiria la Xbox als Estats Units. Aquella generació va ser de consoles de vida curta (llevat de la Playstation 2, que va sortir el 2000 i encara no s'ha descontinuat), i al cap de relativament poc va ser substituïda per la Wii. El cas és que va sortir al Japó el setembre de 2001, any de descontinuació de la Dreamcast, per tant en realitat s'havia d'enfrontar només a dues consoles: l'esmentada Ps2 i la Xbox.
La percepció de consola infantil que se'n tenia va fer que moltes de les grans sagues preferides pel públic no sortissin per a la plataforma de Nintendo, cosa que va contribuir a moderar el seu èxit tot i la seva lleugera superioritat tècnica almenys pel que fa a gràfics i respecte a la Ps2 (no la Xbox), però és una màquina plena de grans títols al seu catàleg, els últims dels quals són els que veurem ara.
Al Japó la Gamecube va plegar amb el The Legend of Zelda: Twilight Princess, el 2 de desembre de 2006. Com sabem, aquest títol, considerat el millor Zelda (de moment), és conegut sobretot per la versió Wii, que és la que tinc jo i suposo que la majoria de la gent. De fet, la versió de la Gamecube, que va ser fins i tot un pèl més ben rebuda per la crítica, és segurament el joc més ben valorat al mercat de segona mà per a l'anterior consola de Nintendo. Però quina diferència hi ha amb la versió de la Wii? Doncs a banda de l'òbvia del control, més innovador a la Wii, hi ha aquesta curiositat:
Gràficament són iguals, sí, però... són versions simètriques. Ja es veu des del principi, i també durant el joc. I per què? Doncs perquè el personatge d'en Link és esquerrà, i fa servir conseqüentment la mà esquerra a l'hora de fer anar l'espasa. Però el sistema de control de la Wii requereix que l'espasa es controli amb moviments del Wiimote, i com que la majoria de jugadors som dretans, això plantejava un problema. Què va fer Nintendo, que ja havia fet esperar prou els que esperaven la versió de la Gamecube, acabada des de feia temps però retardada per tal de llançar les dues alhora (i a sobre, al final va acabar sortint la de la GC un mes més tard que la de la Wii)? Doncs invertir el joc. Crear-ne una versió mirall, que seria la de la Wii, on en Link és dretà i les referències espacials estan adaptades.
Potser és perquè la consola es va vendre molt més als Estats Units que al Japó (ben curiós, també), però el cas és que l'últim joc a nivell mundial (i per tant últim absolut) va sortir allà:
El vídeo és terrible, però creieu-me si us dic que és el millor que he trobat. Doncs bé, és el Madden NFL 08, del 14 d'agost de 2007, que va ser l'últim títol aparegut per a la Gamecube als Estats Units, a Europa i al món. Una llàstima, que s'acomiadés amb un títol esportiu, tan típicament americà, mentre que al Japó ho havia fet per la porta gran.
D'el Zelda de gamecube es van distribuir molt poques unitats, per fer-li un favor a la wii, una altra jugada de Nintendo als usuaris del cub.
ResponEliminaDe fet el joc estava acabat de fa temps, i el van treure a la par que la nova consola de Nintendo, per tenir un joc seriós per atraure als jugadors de tota la vida.
El tenia reservat i vaig poder jugar-lo a la gamecube, tot i ser un joc excel·lent, prefereixo el controvertit The Legend of Zelda: The Wind Waker.