Avui parlaré d'un dels pitjors jocs del Mega-CD, o potser hauria de dir "Sega-CD", perquè no va sortir ni a Europa ni al Japó, on el perifèric-consola tenia un nom que l'associava més a la consola a la qual s'havia d'unir per tal de funcionar. Es tracta del Surgical Strike, un videojoc bèl·lic que va aparèixer el novembre de 1993. No hi ha gaire informació d'aquest títol, però anem a veure'n un vídeo:
Aquesta mena de joc no funcionava gaire bé, però la imatge que tenim a Occident del Mega-CD és aquesta: una pila de jocs de FMV en què havíem de prémer botons de tant en tant i que, en general, eren força dolents i poc participatius. La realitat no era així, al Japó, però aquí ens van arribar pocs jocs que es poguessin considerar bons, i en tot cas aquest Surgical Strike, que es va quedar als EUA com ja he dit, era de l'altre grup, el dels pitjors.
El principal problema, a banda de pertànyer a un gènere poc popular però que volia explotar les possibilitats d'emmagatzematge del format de disc compacte, era que, pel que sembla, els controls eren molt dolents, de manera que el joc reaccionava tard a les ordres que li donàvem amb el comandament, cosa que especialment en un títol de guerra suposa un important problema. Un shooter sobre rails, sigui una pel·lícula interactiva o un videojoc pur, ha de funcionar bé o perd tota la gràcia.
El 1995 va passar una cosa ben curiosa, un cas únic al catàleg del Mega-CD i el 32X. Com ja sabeu, van arribar a sortir 5 jocs que tenien una versió que feia ús combinat del Mega-CD i el 32X, de manera que milloraven força els vídeos, com hem pogut veure amb aquest segon fragment que he posat, però en el cas de Surgical Strike això només va passar al Brasil.
Una altra curiositat: un dels actors del joc (ja que en estar format per vídeos el que hi ha són actors) era en Joe Flanigan, actor vist sobretot a Stargate Atlantis, que feia en aquest videojoc el seu primer paper com a intèrpret. En fi, no tots els mitjans el van suspendre, ni tots els que ho van fer li van donar les mateixes notes estrepitoses, però sí que es pot observar, fent recerca perquè no se'n parla gaire, que la cosa estava al voltant del 3 sobre 10.
Ara, hem de fer honor a la veritat i a banda dels que el suspenien, que ho feien sobretot pel tema dels controls i per la dificultat d'adaptar-se al frenètic ritme del joc (a més de detalls com la mania de mostrar els projectils cada cop que es disparaven, com podem veure al vídeo que acabo de posar), hi ha un grup de mitjans que consideraven que no era cap meravella, però que tampoc no estava malament, i en lloaven els vídeos a pantalla completa i les grans dosis d'acció, tot i que ells també esmentaven els deficients controls que tenia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada