Què estàs buscant?

dimarts, 17 de setembre de 2013

Hidekazu Yukawa, l'executiu de Sega transformat en estrella dels anuncis

Fa poc, mentre buscava informació per a l'entrada de les edicions especials de la Dreamcast, em vaig topar amb un nom que té una interessant història al darrere, una història ja explicada en altres blocs però que volia llegir i reexplicar jo, a la meva manera i en català.


Es tracta del senyor Hidekazu Yukawa, Senior Managing Director (se m'escapa les implicacions que té aquest càrrec, ja que no domino en absolut el món de les empreses) de Sega Japó durant l'època de la Dreamcast, és a dir aproximadament de 1998 a 2001. 


Tot va començar amb aquest anunci, en què uns nens malparlen de Sega i troben que la Playstation és millor i ell, que ho sent i es deprimeix, vaga com una ànima en pena durant la resta del dia. Sens dubte no podia ser una campanya que acabés la història en aquest punt, però un altre anunci insistiria en el mateix:


Aquí, el senyor Yukawa veu com uns nens lloen les consoles de la companyia i acaben dient que era mentida i que se'n van a jugar "a la Play", cosa que al final només era un malson (basat en la major popularitat de la consola de Sony, això sí).


No els posaré tots, però també són interessants els anuncis en què es va fitxar l'ídol del pop Hideaki Takizawa, que ajudava el senyor Yukawa a vendre consoles amb el sistema de "porta freda" amb molt més èxit que l'executiu. 


També en companyia del cantant va fer aquest anunci en què Sega demanava perdó perquè la consola s'havia exhaurit. Al cap de poc se'n va fer un altre per tal d'anunciar que tornava a estar disponible, però Déu n'hi do la importància que la companyia va donar a aquesta campanya.

El cas és que des del principi el senyor Yukawa va caure bé a la gent i es va convertir en una autèntica estrella de la publicitat, malgrat que no era actor professional. Tant és així que durant un temps la Dreamcast es va vendre en capses que tenien imatges d'ell a la part del darrere, i no van faltar els cameos dins els videojocs:


A banda del Yukawa Motosenmu no Otakara Sagashi, un videojoc promocional exclusiu del Japó on el protagonista havia de trobar objectes relacionats amb la Dreamcast (que després el jugador podia registrar en línia per tal de participar en un sorteig de l'objecte real), el cas més conegut és el del What's Shenmue?, una demo també exclusivament japonesa del mític Shenmue, probablement el joc més famós i imprescindible del catàleg de l'última consola de Sega. 

També va protagonitzar un minijoc que es descarregava a la Unitat de Memòria Virtual (VMU) de la Dreamcast i en què el senyor Yukawa recorria l'univers del Sonic Adventure, però no n'he trobat cap vídeo. 

Sigui com sigui va ser tot un encert per part de Sega, que sempre va destacar per les seves campanyes publicitàries (aquesta en concret va ser guardonada i tot), fer cas de les lloances del públic i convertir en actor un dels seus empleats, per a molts Mr. Sega des de llavors, i fer-lo aparèixer fins i tot en targetes telefòniques de prepagament i en cabines d'enganxines d'aquelles tan populars al Japó.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...