Què estàs buscant?

diumenge, 24 d’agost del 2014

Accessoris: Dream Machine

Estimats lectors, estimades lectores, d'aquesta secció, una de les més veteranes, ja no se'n pot treure gaire més suc. Cada cop em costa més trobar accessoris dels quals no hagi parlat, però suposo que encara hi haurà algunes entrades més.

La d'avui està dedicada a un perifèric del qual no havia sentit mai a parlar, ni havia vist, però que com a concepte és quelcom impressionant.


Fins ara, tant a 3 Botons i START com a la vida real, hem vist diversos accessoris que jugaven amb el moviment real de l'usuari, des del primer que ens ve al cap, que és el comandament de la Wii, fins al clàssic i fallit Activator Ring de Sega. Però de cos sencer només hi havia el Kinect, de la Xbox 360 i la Xbox One... o això ens pensàvem.

Perquè el 2005 el senyor Robert James-Herbert, de la companyia Australian Simulation Control Systems, va presentar a la prestigiosa E3 de Los Angeles el seu invent, conegut com a Dream Machine, que prometia el control total a través del moviment del cos sencer i la més gran interacció física amb els videojocs de tota la història gràcies a la rotació en totes les direccions possibles i la inclinació cap als 4 costats.


Teòricament s'adaptava al cos de qualsevol usuari independentment de la seva edat i constitució física i, com es pot veure en aquesta segona imatge, permetia també la col·locació d'una cadira (suposo que s'incloïa al pack, que tenia un preu inicial de 1.700 dòlars). Al cap i a la fi, sembla que estava orientat principalment als videojocs de curses o de conducció de qualsevol vehicle en general, tant per a PC com per a les consoles de sobretaula del moment, perquè no sembla que detectés accions com saltar o fer cops de puny, de manera que segurament es feien prement els botons situats al manillar.

Ara bé, la idea era exercitar el cos, i veient la Dream Machine és fàcil pensar que hauria estat força més útil en aquest sentit que no pas els 2 quilets que diuen que pots perdre amb el Wii Fit. I parlo en condicional compost perquè, malgrat la poca informació que hi ha d'aquest accessori (no he trobat amb quins videojocs era compatible —no el veig amb un Mario, però els fabricants asseguraven que podia amb tot—, ni si funcionava bé), sí que es veu que no es va arribar a comercialitzar. Ni el 2007, com estava previst, ni mai.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...