Què estàs buscant?

dimarts, 25 de gener del 2011

Jocs de la meva infantesa: Sega Rally Championship (Saturn)

Recordo que el 1996 vaig començar primer de BUP. Per a aquells que no ho sàpiguen (tot i que m'estranyaria, perquè el gruix de lectors i lectores d'aquest bloc té aproximadament la meva edat o més), era l'equivalent a 3r d'ESO, i en aquell moment històric en concret el més habitual era fer 3r d'ESO, que era nou, però per voluntat dels meus pares jo vaig anar a un centre on encara se seguia el model antic. El cas és que allà hi vaig conèixer gent nova, i també la Saturn. Sabia que existia la Playstation, però no em convencia. A mi m'agradava la Saturn. I me la vaig demanar per Nadal. Els meus pares, com sempre, després d'oposar-s'hi perquè demanava una consola nova cada aproximadament dos anys, me la van regalar. I venia amb el Sega Rally, de 1995.



Era el joc que acostumava a venir amb la consola en aquells temps, i igual que el Tetris, que venia amb la Gameboy almenys quan me la van comprar a mi el 1992, m'agradava però el vaig anar apreciant més amb el temps. 

No sóc gens bo amb els videojocs de cotxes. Ja no parlo dels simuladors, sinó fins i tot en el cas dels arcade. Però m'agraden. I al Sega Rally li dedicava moltes hores, de manera que vaig acabar dominant-lo força. Probablement, si llavors hi hagués hagut joc en línia m'haurien apallissat, però com que no... jo em quedo amb què m'havia tornat força bo. He de dir que no hi havia jugat en versió recreativa, que era l'original, i és que jo no era gaire d'anar a aquests llocs (i ara que no en queden m'agradaria). 



No, no hi ha cap problema amb els gràfics (que jo trobo que eren i són molt bons, del millor que podia fer la Saturn a partir d'un joc de recreativa, sempre superior), és la modalitat Time Attack i en competir contra el sempre estimulant cotxe "fantasma" hi ha moments en què se solapen.

Tenia pocs circuits (tres més un de desbloquejable) i pocs cotxes (els dos inicials més un de desbloquejable), però prou modalitats de joc i diversió per a moltes hores. 


Aquests eren tant el circuit com el cotxe desbloquejable, el Lancia Stratos HF, que corria bastant però era complicat de controlar. Després van venir les seqüeles tant arcade (Sega Rally 2, de 1998 a recreatives i 1999 a la Dreamcast; i Sega Rally 3, de 2008) com domèstiques (Sega Rally 2006, per a Ps2, i Sega Rally Revo, de 2007 i conegut com a Sega Rally a Europa, per a PC, Xbox 360, Ps3 i PSP). Algunes les tinc, però he fet el que faig sempre, jugar-hi poc i aparcar-les temporalment. La que em va enganxar de debò va ser la de la Saturn, el meu primer joc d'aquella consola i un dels que van marcar la meva adolescència. I és natural, es considera un dels millors títols de la 32 bits de Sega per la delícia dels seus controls (millor encara amb el comandament analògic) i pel disseny de les seves pistes. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...