Què estàs buscant?

diumenge, 16 d’octubre de 2011

Jocs revolucionaris: Grand Theft Auto III (2001)

Aprofitant que abans-d'ahir vaig parlar de la pitjor versió del Grand Theft Auto 2, alhora un dels pitjors títols de la Gameboy Color, trobo que és un moment molt adequat per parlat d'un dels videojocs més revolucionaris de la darrera dècada (de fet se celebra ara el seu 10è aniversari), un títol després àmpliament superat però que va suposar un canvi enorme en el gènere i en la manera de fer molts dels jocs que més triomfen ara. I és, precisament, el Grand Theft Auto III:


Aquí teníem el tràiler de la versió Playstation 2, que va ser la primera que va sortir, a l'octubre de 2001. Uns mesos després en va sortir la versió PC i també estava prevista la de la Xbox, però va ser retinguda durant un any perquè Sony havia aconseguit l'exclusivitat dels GTA amb la distribuïdora Take-Two, sòcia de Rockstar, i fins que no es va aixecar no va poder aparèixer per a la consola de Microsoft. 

Això passava el 2003, al Grand Theft Auto: Double Pack, que contenia aquest títol i el següent, Grand Theft Auto: Vice City. Ara que hem fet una mica d'història comencem a veure per què va ser tan revolucionari:


Això és el GTA 2, que ja implicava robar cotxes i anar a fer missions de certa violència però, tal com va reflectir la seva acollida per part de la crítica i el públic, no tenia res a veure amb el que passaria a l'entrega següent:


El salt a tots els nivells és brutal, començant pel gràfic, que és el més evident, però també en els aspectes de la complexitat argumental, la millora de la jugabilitat i la diversió que proporcionava la immensa llibertat del gènere conegut com a sandbox, que és el joc no lineal on hi ha una sèrie de missions que hem de dur a terme, però no necessàriament en un ordre estricte ni amb l'obligació d'estar constantment pendents de fer-les. Això sense esmentar la capacitat d'exploració de pràcticament tot el mapa o les accions arbitràries que podem executar, amb conseqüències diverses, i el molt superior nivell de realisme del joc respecte a l'entrega anterior. 

Tot això seria superat després amb el Vice City, el San Andreas i el GTA IV, naturalment, i d'una manera espectacular, però aquest va ser el primer. Aquest va ser el que va posar les bases, que mirades ara semblen primitives, brusques i amb molts errors però que no fan que el joc sigui menys divertit i recomanable. Va ser com un nou naixement de la franquícia de Rockstar, que a partir de llavors, amb els seus estàndards de qualitat i un creixent pressupost, proporcionaria a la companyia ingressos econòmics de rècord, a més d'acumular premis i excel·lents crítiques (i també crítiques de les negatives per la violència, el sexe i els actes criminals que hi apareixen) ja des d'aquest GTA III, que fa deu anys va ser considerat per molts com una obra mestra i, per molts anys que passin, continua sent un imprescindible.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...