En Tony Hawk, a més de ser un reconegut professional de l'skateboarding o del patinatge en monopatí, és conegut per haver cedit el seu nom, evidentment amb finalitats comercials que el beneficien, a una ja llarga saga de videojocs del gènere a què es dedica.
Amb 15 jocs comptant la sèrie principal —que va començar el 1999 dient-se Tony Hawk Pro Skater— i diversos spin-offs, i presència en un fotimer de consoles, val a dir que la franquícia ha tingut molt d'èxit per part de la crítica i el públic, tot i que en els darrers anys la cosa ha començat a afluixar. El que destaca més des d'un punt de vista negatiu, però, és el Tony Hawk: Ride.
Va sortir el 2009 per a la Playstation 3, la Xbox 360 i la Wii, versió a la qual pertany el tràiler que hem vist, i si en parlo en aquesta secció i no a la dels Pitjors és perquè el que crida més l'atenció d'aquesta entrega és el perifèric que l'acompanya.
És un monopatí, efectivament, tot i que sense rodes, perquè al cap i a la fi es tracta de fer-lo anar a casa, davant d'on tinguem el televisor amb la consola endollada, i amb ell i gràcies als sensors d'infraroigs es reproduïen a la pantalla els moviments que executàvem a la realitat.
La idea era original, però el resultat va ser decebedor i així ho va considerar la crítica (i també el públic), que de manera unànime li va donar, segons la versió, una nota mitjana que anava des del suspès pels pèls fins a l'aprovat pelat, però no més.
Per molt guai que ens el volguessin vendre, i deixant de banda aquesta irreal situació que els models representen (a més, on és la consola a la foto?), el Tony Hawk: Ride va ser un fracàs entre altres coses per la seva curtíssima durada, les seves avorrides modalitats de joc i els seus greus problemes de càmeres i resposta, aquest últim un apartat on hauria d'haver excel·lit tenint en compte que s'ho jugava tot al revolucionari accessori, però que va fer que el perifèric, el gran protagonista, es convertís en la font de la frustració dels jugadors.
No contents amb això l'any següent, el 2010, Robomodo i Activision es tornaven a aliar i llançaven el Tony Hawk: Shred, que seguia la mateixa premissa i ens donava l'opció de reaprofitar l'accessori (altrament no el podríem fer servir en cap altre joc, a banda del Tony Hawk Ride) o bé adquirir el nou videojoc amb un redisseny del monopatí.
Amb versions per a les mateixes 3 consoles, la crítica va ser un xic més benèvola amb aquest títol, però el mal ja estava fet: amb el Ride la saga havia perdut el públic i el Shred es va estavellar comercialment, fins al punt que la franquícia Tony Hawk va entrar en pausa i des de llavors només hi hagut un joc, el 2012, que a més era un remake en alta definició del títol inaugural, amb el nom de Tony Hawk's Pro Skater HD i per a Xbox Live Arcade, Playstation Network i Steam, evidentment amb control tradicional de comandament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada