Ara que el tema dels zombis està de moda, especialment per segons quines estrenes cinematogràfiques, trobo que és especialment encertat que el protagonista de la secció Jocs estranys aquest cop sigui un videojoc que els duu al seu títol.
Es tracta del Samurai Zombie Nation (o Zombie Nation a seques), que els europeus no podem gaudir sense modificar les nostres NES, perquè va sortir el desembre de 1990 al Japó i el gener de 1991 als Estats Units, però d'allà no va passar.
Potser veient només el vídeo (on per cert es veu el joc sencer, que no és gaire llarg) hom no pot arribar a fer-se una idea de com n'és, d'estrany, perquè aparentment és un shoot'em up d'ambientació curiosa i prou, però aquest videojoc de la japonesa KAZe barreja dos elements que formen part, o això ens pensàvem, d'universos diferents: zombis i samurais.
El protagonista és en Namakubi, un cap de samurai tallat ("cap tallat" és el significat de la paraula japonesa "namakubi") que vola i dispara rajos pels ulls i vòmit per la boca, armes amb què s'enfronta a franctiradors zombis i monstres de lava, entre altres membres de les tropes del temible extraterrestre Darc Seed (Eva a la versió japonesa), que en el llavors encara futur 1999 ha transformat la majoria de la població dels Estats Units en zombis.
L'objectiu del protagonista és vèncer l'enemic i recuperar l'espasa Shura, que l'enemic ha aconseguit en el seu afany per obtenir les armes més poderoses de la Terra. A més, també hem de salvar humans no infectats que, preses de la desesperació, salten des dels edificis ocupats pels zombis, i amb això aconseguirem que les nostre arsenal millori.
Com podeu veure en aquest vídeo, el protagonista ha canviat, i és que malgrat que la versió nord-americana va sortir només un mes després de la japonesa, a l'original no controlem un cap de samurai, sinó una màscara Tengu, un altre element del folclore japonès que no devien considerar prou atractiu o reconeixible per al mercat occidental.
A banda d'aquesta visible i destacable diferència també tenim el nom, que al Japó era Abarenbô Tengu (una cosa així com "el Tengu descontrolat"), i el fet que una arma que ve de sèrie a la versió japonesa s'ha d'aconseguir a la dels Estats Units.
La resta d'aquest videojoc de culte que no va aconseguir posar d'acord la crítica és pràcticament igual, però fins i tot els que el deixen millor avisen sobre alguns problemes de control que si s'haguessin arreglat podrien haver fet que esdevingués un títol d'allò més recomanable. El que sí que és, segur, és estrany.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada