Què estàs buscant?

divendres, 23 d’octubre del 2015

Jocs que no van veure la llum: Space Fantasy Zone

M'he adonat que aquesta secció, per a mi força interessant -modèstia a part-, no la tocava des de 2014, i em semblava un crim que a les acaballes d'aquest 2015 encara no li hagués dedicat cap entrada. Val més tard que mai, i mentre buscava material per a solucionar el problema he trobat un títol que tenia molt bona pinta però que, com correspon a aquesta secció, no va veure la llum.


Dic que tenia molt bona pinta perquè si havíeu pensat, pel títol, que aquest joc no publicat tenia alguna relació amb els clàssics de Sega anomenats Fantasy Zone... teniu tota la raó. L'Space Fantasy Zone havia de sortir per a PC Engine, l'estaven desenvolupant el 1991 els de NEC Avenue, res a veure amb Sega, i no només semblava una barreja de les franquícies Fantasy Zone i Space Harrier, sinó que ho era.



Adequadament acreditada a la pantalla de títol hi ha Sega, però aquest videojoc havia de sortir només per a la PC Engine de NEC, concretament els models compatibles amb el format Super CD-ROM². Com es pot veure és talment això: l'Opa-Opa dels Fantasy Zone en una aventura que es desenvolupa com el també clàssic de Sega Space Harrier. Per si encara hi ha algun advocat del diable, els enemics venien de tots dos jocs i la música també.

Si en podem veure el vídeo és perquè al final, com sol passar, es va filtrar una versió jugable -no polida del tot, però- d'aquest títol i, per tant, es pot fer anar en emuladors. Per les fotos que he vist a Google Imatges sembla que també hi ha gent que s'ha dedicat a gravar-los en CD aptes per a les PC Engine i distribuir-los, suposo que a canvi de calés, per tal de fer l'experiència com més realista millor.

Per què no va sortir a la venda? En pàgines com aquesta s'especula amb què en aquell moment Sega ja estava pensant en el Mega-CD i va decidir que no volia llicenciar aquell títol a la competència, però també es diu que la qualitat aconseguida, sobretot per als efectes de l'Space Harrier, potser no era prou satisfactòria, concretament pel que fa a l'scaling o escalat. Els que l'han provat parlen, també, de problemes amb la jugabilitat d'aquesta genial i nostàlgica idea que no va arribar a veure la llum. 



2 comentaris:

  1. Quina llàstima que no hagués sortit, hagués estat un joc molt interessant, encara que en la seva època de ben segur que no l'hagués jugat.

    Gaudeixo molt llegint aquesta secció :-)

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...