Què estàs buscant?

divendres, 7 d’agost del 2009

Accessoris: el TV Tuner de la Game Gear

La consola portàtil de Sega, la Game Gear, era una bona videoconsola. Tenia la mateixa potència que la Master System i una paleta de colors més gran (i és per això que amb un adaptador es podia jugar amb els jocs de la Master a la Game Gear, no a la inversa), però va fracassar. Sempre va viure a l'ombra de la Gameboy, que tècnicament estava molt per sota, però comptava amb una popularitat més gran, com Nintendo en general respecte a Sega.

Els punts febles de la pròpia consola, com ara el fet que a la pràctica no fos un aparell portàtil, ja que les piles duraven massa poc i ens obligava a jugar-hi connectats a la corrent, o la típica i difícilment evitable mort del so i fins i tot de part de la pantalla, van ajudar en bona part a enfonsar-la. Però hi ha una cosa que passarà a la història com un gran encert: un dels seus accessoris, el TV Tuner.



Aquest aparell entranyable permetia veure la televisió dins la Game Gear, però esclar, es va fer en una època en què el sistema d'imatge era analògic, i per tant té els dies comptats. En alguns països fins i tot ja és massa tard per veure-hi res, però sempre quedarà com una curiositat que no tenia cap altra consola portàtil.



Al vídeo s'estan mirant unes notícies. La qualitat de la imatge no és bona, em refereixo a la del vídeo que he posat, però també s'ha de tenir en compte que la sintonia es buscava amb una rodeta, com si es tractés d'una ràdio, i que per desgràcia cal col·locar la Game Gear amb una inclinació molt determinada per veure-la bé, i no és això el que han fet els autors tant d'aquest vídeo com dels altres que m'he mirat al Youtube. També s'ha de dir, no és cap secret, que sempre que filmem o fotografiem un televisor en marxa al resultat hi veiem unes franges negres que a simple vista no veiem, i no és excessivament fàcil enganxar bé la imatge.

En resum, un bon accessori que va tenir el seu moment i que ara és obsolet. És absurd comprar-se'l ara, si bé no és cap ximpleria fer-se amb la consola (jo la vull, en tenia una que em vaig comprar de segona mà i tenia el so malament. Com que no la vaig saber arreglar la vaig vendre i encara estic esperant trobar-ne una altra, aquest cop que funcioni). Però qui el tingui l'hauria de conservar i mirar-se'l amb nostàlgia de tant en tant.

I si algú vol experimentar, tot i que ja no es pugui veure la televisió amb aquest aparell sí que es poden aprofitar les seves connexions per a fer servir la portàtil com a monitor... de la Dreamcast, per exemple, o de qualsevol altra consola. És una mica absurd i incòmode, però té la seva gràcia.


1 comentari:

  1. Jo la tenia, la Game Gear, i m'hi vaig passar moltes hores jugant, m'encantava! Tot i que tens raó quan dius que la Game Boy la va matar. Els meus amics tenien la GB i per tant no em podia intercanviar els jocs amb ells i en general resultava avorrit tenir una consola que no tenia gairebé ningú més. I em feia molta ràbia, perquè a més a més la Game Gear era molt millor que la Game Boy. Per començar, era en color! I a sobre podies jugar als jocs de la MSII, una consola que també tenia. El meu pare, per cert, va "heretar" la consola quan jo me'n vaig cansar (treballava de nit i tenia moltes estones mortes) i crec que es va comprar el sintonitzador aquest de TV i tot. On deu parar, ara, tot això? Ai...

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...