Què estàs buscant?

dijous, 17 de desembre del 2009

Jocs de la meva infantesa: Oil's Well (MSX)

Tornem a l'MSX després de força temps per parlar de l'Oil's Well, un joc senzill però addictiu que agradava especialment a la meva mare, així com el Galaga era l'únic que tocava el meu pare.

 

Creat per la gent de Sierra, coneguda per ser la mare de les aventures gràfiques, primer de tipus conversa (pur text) i després més evolucionada amb sagues com Leisure Suit Larry o King's Quest, aquest joc va sortir el 1983 per a diverses plataformes. Per una banda els PC i els Apple, però també sistemes com ara el Commodore 64, la ColecoVision, els microordinadors de 8 bits d'Atari i, evidentment, l'MSX.


Aquest vídeo no és de la versió d'MSX, que no he trobat pas, sinó de l'Atari 800 XL, que gràfica i sonorament és bastant clavada, per tant ja em serveix per il·lustrar el tema.

Jo al principi no hi jugava gaire, com he dit abans era més aviat la meva mare, però al final em vaig picar i me'l vaig acabar. La decepció és que després de la novena i última pantalla (eren de dificultat creixent i en aquella època 9 era un nombre bastant respectable de fases) tornava a començar el joc des de la primera. Però bé, era un desafiament que havia de dur a terme. Ara m'ha encuriosit saber com era alguna de les altres versions, de manera que les busco i les comparteixo amb vosaltres, estimats lectors:


La de PC, que tècnicament estava per sobre de les altres, com és natural.


I aquí la del Commodore 64, bastant semblant a la que jo conec, però amb els sons diferents. Però el que no sabia, i a partir d'ara ja sé, és que el 1982 va aparèixer una recreativa d'Atari anomenada Anteater, on el protagonista era un ós formiguer, que feia el següent:


Com podem veure, doncs, l'Oil's Well era un clon de l'Anteater, i és que tot té un origen, senyores i senyors, encara que no el coneguem. 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...