Últimament parlem força de jocs de cotxes. Bé, en realitat dues entrades seguides, i avui farem la tercera. Si l'altre dia el protagonista era el Virtua Racing, un joc mític i revolucionari de Sega, avui li toca a un altre de velocitat d'una companyia que sovint es coneix com a "reina de les recreatives" i, concretament, dels títols de curses de cotxes. És el Daytona USA, un petit clàssic de la història dels videojocs.
Aquest joc va sortir al Japó el 1993 (un any després que el Virtua Racing, de fet, cosa que el fa més espectacular encara) i a la resta del món durant 1994. Va ser el primer títol per a la placa Sega Model 2 i els seus gràfics van sorprendre malgrat que té menys càrrega poligonal que el VR, però tenia moltes més textures i això feia el conjunt molt més vistós i realista. De fet, eren els millors gràfics que s'havien vist mai en un videojoc.
Podem veure a la intro que permetia canviar la perspectiva, amb quatre opcions possibles, una característica que venia del Virtua Racing i que per això es diu V.R. View System. Un curiositat amb el nom del joc: es basa en la cursa Daytona 500, que es fa a Daytona Beach, Florida (EUA) i que pertany a la franquícia NASCAR. Actualment Sega ja no té els drets del nom i el 2010 va rellançar aquest joc en recreatives en alta definició amb el nom canviat de Sega Racing Classic.
Què és això? Doncs la primera conversió domèstica del joc, per a la Saturn, que va sortir el 1995, i per a PC el 1996. També havia de sortir per al 32X, però es va cancel·lar. El problema que tenia aquesta versió era que es va fer amb presses perquè la consola també es va llançar abans del que estava previst i aquesta versió tenia importants mancances respecte a l'original, entre altres coses en el frame rate i un terrible popping. Que n'aparegués una revisió a finals de 1996, Daytona USA Championship Circuit Edition, ho confirmava:
Aquesta versió la va fer la gent d'AM-3, que havia creat el fantàstic Sega Rally de la consola, i reduïa significativament el popping, mentre que augmentava el frame rate a trenta per segon en comptes dels vint del primer Daytona USA domèstic, i més propers als seixanta de la recreativa. Tenia noves mescles de les cançons originals i era compatible amb el comandament analògic, que millorava un control que, no ens enganyem, als Daytona USA és una mica massa sensible.
També se'n va fer una versió japonesa, ja el 1997, com a Daytona USA: Circuit Edition, que tenia tant la banda sonora del CCE com de l'original, a més d'altres coses com ara la possibilitat de jugar a diferents hores del dia prement els botons X, Y o Z durant la famosa pantalla de "Start your engines". Si volem jugar a aquesta versió a Europa hem de recórrer al Daytona USA Deluxe de PC, que a més incloïa una pista extra.
No era ben bé una segona part, però el 2000 al Japó i el 2001 a Occident va sortir per a la Dreamcast el Daytona USA 2001, que era una revisió del títol amb molt millors gràfics, molta més càrrega poligonal, absència de popping, els circuits de les diferents versions i altres d'originals i joc en línia (no a Europa, però).
Un imprescindible del catàleg de la blanqueta de Sega, té de totes maneres un defecte, i és que els controls no acaben de ser bons del tot, cosa força important en un títol de cotxes. Com dèiem, no és ben bé una segona part, sinó un remake, i a les consoles domèstiques la cosa es va quedar aquí, però a les recreatives sí que va sortir un Daytona USA 2:
Es deia, de fet, Daytona USA 2: Battle on the Edge i va sortir el juny de 1998 al Japó, i a finals del mateix any n'apareixia una revisió, anomenada Daytona USA 2: Power Edition, amb modificacions en les modalitats de joc, millora del control i la recuperació del cotxe Hornet, "protagonista" del primer Daytona USA. Com a curiositat desbloquejable, a l'Out Run 2 de la Xbox podem córrer en pistes d'aquest joc. I ja per acabar, aquest vídeo:
És el Fighters Megamix, on podem lluitar en un estadi basat en els Daytona USA... i controlar el Hornet com a personatge combatent! Una cosa és voler fer un joc de lluita amb els personatges de diferents franquícies de Sega, però trobo que això és anar massa lluny, vosaltres no? Què ens queda per comentar, malgrat que havia dit "per acabar"? Faltava el vídeo del Sega Racing Classic, com he dit abans el pas a l'alta definició del primer Daytona USA, que Sega va llançar el 2010:
I ara sí, per acabar, he de dir que fa poc es va saber que Sega en prepara alguna perquè ha aparegut a la llista de qualificació per edats d'Austràlia un títol anomenat Daytona USA, cosa que vol dir segurament que el veurem tornar a aparèixer a les consoles de sobretaula actuals, potser com a joc descarregable d'Xbox Live Arcade i Playstation Network. Serà nou o un remake del clàssic? Encara és aviat per saber-ho, però em reservo el dret de modificar aquest paràgraf quan se sàpiga.
Edito: finalment va sortir per a Xbox Live Arcade i Playstation Network i és la versió domèstica del Sega Racing Classic, però ja amb el nom de sempre recuperat.
Edito: finalment va sortir per a Xbox Live Arcade i Playstation Network i és la versió domèstica del Sega Racing Classic, però ja amb el nom de sempre recuperat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada