La franquícia Megaman (Rockman al Japó) és una de les més populars i exitoses de la història dels videojocs, una de les joies de Capcom que, entre la saga principal i els spin-offs, ha vist aparèixer ja més de 50 títols.
S'associa generalment a Nintendo, perquè la sèrie principal va començar i es va popularitzar a través de la seva consola de 8 bits de sobretaula, però ha passat per companyies com Sega i Sony, i també s'associa a l'extrema dificultat a què s'ha d'enfrontar qualsevol que es proposi acabar-se un dels títols que la formen. Per desgràcia no tots els jocs han arribat a Europa, però n'hi ha un que ni tan sols va sortir del Japó.
Es tracta del Super Adventure Rockman, que només va aparèixer per a les Saturn i Playstation japoneses el 1998 i que pertany al gènere dels videojocs FMV, és a dir vídeos interactius, que en general no han acabat de sortir massa bé com es va demostrar mitja generació abans, al Mega-CD entre altres sistemes.
En aquest vídeo d'estil anime (que té subtítols en anglès si els activem) ens expliquen l'argument del joc: un experiment del Dr. Wily ha despertat unes forces que han sumit el món en el caos tot afectant els aparells elèctrics, robots inclosos. Naturalment en Megaman haurà de lluitar contra tot això, immunitzat pel doctor Light. Si voleu veure una mica com s'hi jugava, aneu cap al final del següent vídeo:
Com podem veure, a banda de mirar molts vídeos per tal de seguir la història, en alguns moments haurem de lluitar en primera persona, però també s'han de prendre decisions tot triant d'una llista d'opcions que apareixeran en pantalla en el moment adequat.
Aquesta mena de videojoc és (o era) popular al Japó, però encara que es digui "vídeo interactiu" el jugador no pot participar-hi gaire. No va obtenir una acollida gaire bona i, com hem dit abans, no va sortir del Japó. En el cas dels títols clàssics de la saga principal és una llàstima no poder-los tenir pel fet que van força cars al mercat de segona mà, però si el Super Adventure Rockman no el podem tenir perquè no ens va arribar, aquest cop no ens n'hem de lamentar gaire.
Cal destacar que Keiji Inafune, dissenyador i co-creador d'en Megaman i implicat d'una manera o d'una altra en la majoria de títols de la franquícia, va arribar a demanar disculpes per la baixa qualitat d'aquest joc, que es va haver d'encarregar de finalitzar després que, segons la Wikipedia, el líder del projecte el deixés poc abans que estigués completat. Entre altres coses, Inafune es va queixar de l'argument massa fosc i dramàtic que tenia aquest videojoc que, si més no, és una curiositat dins la saga.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada