Què estàs buscant?

diumenge, 4 de desembre del 2016

Crònica de la 50a Reunió d'Usuaris de l'MSX

Ja començo a adquirir experiència darrere dels estands en els esdeveniments relacionats amb els videojocs clàssics, insisteixo en què començo, perquè després de la 49a Reunió d'Usuaris de l'MSX i la 4a RetroBarcelona ja he estat per tercera vegada amb els companys de Retroscroll i Game Museum amb la 50a edició de la RUMSX, que se celebra dos cops l'any, que ningú es pensi que en fa 50 perquè no és així i, igualment, l'estàndard -ni cap altre microordinador- és tan antic.


En fi, tocava número rodó i es repetia, com sempre, l'Espai Jove La Fontana, a Barcelona, com a espai per a celebrar aquesta reunió, perquè és això, una reunió, ni tan sols una fira. Entrada gratuïta per a tothom, èxit de públic, almenys a simple vista, com la de la darrera edició en què vaig estar, al juny, un públic format també per gent veterana que estima el sistema i hi duu el seus fills, nens força petits, pràcticament cap adolescent, que gaudeixen dels videojocs d'aquest ordinador sense valorar-los negativament pel seu aspecte rudimentari comparat amb les consoles actuals però espectacular a l'època i encara ara més que digne per als que gaudim dels videojocs siguin de quan siguin.


Segona RUMSX de la meva vida, la segona en què era també en un estand, i em va passar volant, com l'altre cop, per la companyia dels companys Scroll, Rokuso, Rafeva, Salore, Syd, Ayate, XuxoSikus i Murshus, i Iván de Tentáculo Púrpura, pel contacte amb els visitants, que anaven preguntant alguna coseta sobre com anava un joc, si podíem arreglar algun problema, etc., i també perquè vaig provar algun videojoc que no havia provat mai, com l'Space Manbow o el Kinnikuman (Musculman), i vaig fer alguna partideta a algun vell conegut, com el Road Fighter o el Yie-ar Kung Fu


Precisament de la seqüela d'aquest, el Yie-ar Kung Fu 2, es va fer aquest cop el torneig organitzat per Retroscroll, en què 16 participants sorgits tant d'entre el públic com de la plantilla de Retroscroll ens enfrontàvem en unes eliminatòries decidides per unes boles amb números, com a Bola de Drac, però que també van estar marcades per l'atzar d'una moneda, ja que per les característiques del joc només un dels jugadors podia triar personatge i n'hi havia un que era clarament superior al protagonista per defecte.


Doncs bé, hi vaig participar i vaig aconseguir arribar a semifinals, on vaig perdre contra el que acabaria sent el vencedor, que a la final va derrotar el nen que es mig veu a la imatge, i que no està censurat informàticament, sinó que es movia molt perquè s'estava posant nerviós en anar avançant al quadre. 


En definitiva, un plaer ser allà amb els companys, amb la gent, portant el meu MSX model SVI-738 X'Press (a la imatge, el que està tocant el nen de l'esquerra) i veient els dels altres, tots especials i bonics per algun motiu.

I, com l'altra vegada, em van venir moltes ganes de fer-li més cas a la meva primera màquina de videojocs, ja que no tinc els coneixements per a desenvolupar programes com fan alguns dels cracs que van a les RUMSX però sí que hi podria jugar més, i d'estalviar per comprar-me el Mega Flash ROM, el cartutx per posar-hi tots els videojocs que té sense més complicacions logístiques ni econòmiques que aquesta, a més d'adquirir un MSX2, força més potent. 

Però l'altre cop que vaig prendre aquesta decisió es va quedar en això, com a màxim vaig començar a gravar més jocs en disquets, amb resultats desiguals, i prou. A veure si aquesta vegada faig realitat, almenys, el propòsit de jugar-hi més.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...