Què estàs buscant?

dijous, 13 de juliol de 2017

Els jocs més venuts de la Wii U

Com segurament ja sabeu, l'any 2016 es va finalitzar la producció de la Wii U, una consola a la qual dedicaré alguna entrada espero que d'aquí a no gaire temps, però en resum podem dir que, malgrat un excel·lent catàleg, no va tenir gens de sort, i ben aviat Nintendo va concentrar els seus esforços en la seva successora, la Switch.

Doncs bé, l'entrada sobre els videojocs més venuts de la Wii U no l'he fet fins ara perquè el seu últim gran títol ha estat el The Legend of Zelda: Breath of the Wild, i estava esperant veure si s'acabava ficant al Top 5, per no fer una entrada que després quedés obsoleta. Finalment no ha estat així i els 5 títols més venuts s'han quedat com estaven, i són aquests:


Es van vendre només uns 14 milions d'unitats de la consola, i de totes aquestes persones 8,31 milions es van comprar el Mario Kart 8, que és un percentatge enorme, més de la meitat. Ens pot semblar que és una cosa ben normal, que qui té una Wii U tingui també aquest joc, i vist així podria semblar que el percentatge no és tan gran, però això no passa ni en els títols més venuts de la història, llevat que es tracti de jocs que venien al pack, que també n'hem vist molts casos.

Val a dir que un dels packs de la Wii U era amb aquest joc, sí, per exemple el que em vaig comprar jo, però de tota manera els números d'aquesta entrega són relativament espectaculars. La de la Wii, en canvi, va assolir gairebé 37 milions, però estem parlant d'una consola que van comprar 100 milions de persones. Veieu el percentatge de Mario Kart Wii per consola? Doncs això.



Llançat el 2014, era el primer Mario Kart amb gràfics en alta definició, el que tenia més personatges (36, comptant els descarregables de pagament) i en tots els sentits el millor de la llegendària saga. El fracàs comercial de la consola, però, li va impedir arribar a més gent, i això s'intenta solucionar ara amb el Mario Kart 8 Deluxe, la conversió a Switch d'aquest mateix 2017, que afegeix personatges i fa alguns canvis jugables.


La saga New Super Mario Bros., que va començar a la Nintendo DS, pretenia recuperar la jugabilitat clàssica dels plataformes 2D d'en Mario i companyia, tot i que l'ombra dels primers Super Mario Bros. era allargada.



La quarta entrega d'aquesta saga, New Super Mario Bros. U (2012), va ser un dels jocs de llançament de la consola, se'l considera el millor dels quatre i afegia, al multijugador que també a la Wii era per a 4 persones, una cinquena plaça per a un jugador que afegís elements a l'escenari amb el GamePad i el llapis stylus. Va vendre 5,68 milions de còpies.


Tot i l'excel·lent acollida, però, els seguidors de la saga, enamorats dels dos Super Mario Galaxy de la Wii, volien un nou joc d'en Mario en 3D i d'exploració, i d'això la Wii U no en va tenir, sinó que la següent proposta va ser el Super Mario 3D World (2013), seqüela del genial Super Mario 3D Land de la Nintendo 3DS i, per tant, fet amb el mateix estil que sí, que recorda el Super Mario Galaxy en alguns moments d'exploració semilliure, però que té un desenvolupament lineal.


Aquesta vegada la premissa canvia: la colla d'en Mario ha de rescatar una mena de fades segrestades per en Bowser, i això permet que un dels 4 personatges seleccionables -que permeten el multijugador de 4 persones- sigui la princesa Peach. De fet, més endavant es desbloqueja l'Estela, jugable per primer cop en un joc de plataformes (ja s'havia pogut controlar al Mario Kart Wii).

El joc va tenir també una rebuda excel·lent, però els seus crítics argumenten injustament que el Mario que esperaven era d'un altre estil, i acaba rebent aquest títol que, per mèrits propis, és un imprescindible. Va vendre 5,60 milions de còpies, i no va ser el segon més venut per molt poquet.


La quarta entrega de l'original saga de lluita Smash Bros. va arribar simultàniament a la Wii U i a la Nintendo 3DS (la versió que tinc), i a la consola de sobretaula es va anomenar Super Smash Bros. for Wii U. (2014)



Amb més personatges que mai (58, comptant els descarregables), i la introducció a la saga de DLC de pagament, tant en personatges com en escenaris, és un joc molt pensat per al multijugador, però amb campanya i modalitats per a un jugador per entretenir-nos durant moltes hores sense necessitat de connectar-nos a internet. Va vendre 5,20 milions de còpies i es dóna per fet que segurament sortirà també a la Switch, però de moment Nintendo no diu ni ase ni bèstia al respecte.


Finalment el Nintendo Land, el joc equivalent a la Wii U del que va ser el Wii Sports a la Wii, en el sentit que servia per a mostrar les capacitats de la consola i les seves característiques en general, a més de ser jugable de manera individual però estar dissenyat sobretot com a party game, és a dir joc per passar l'estona amb els amics.



En aquest cas trobo que és molt més atractiu que el Wii Sports, i a més basa els seus minijocs en franquícies clàssiques de Nintendo. Va vendre 5,17 milions de còpies, tot i que era un joc típic de pack de la consola, sobretot amb el model senzill, blanc i amb 8GB de disc dur intern.

Han quedat fora del Top 5 títols honorables com l'Splatoon (4,80 milions) i el Super Mario Maker (3,95). L'esmentat The Legend of Zelda: Breath of the Wild ni es va acostar als 5 primers llocs de la llista, però tot i haver sortit amb la consola ja descontinuada i ser un dels títols de llançament de l'esperada Switch, 1,08 milions de còpies no està gens malament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...