Què estàs buscant?

dilluns, 15 de juny del 2009

Jocs de la meva infantesa: Super Mario Land 2 (Gameboy)

Ja aviso, abans de començar, que no faré un repàs de tots els títols protagonitzats per en Mario com hauria fet en el cas d'algun altre joc de la meva infantesa. Entre altres coses perquè això tocarà el dia que el lampista del bigoti sigui l'homenatjat a "El personatge". Avui parlaré només del Super Mario Land 2: Six Golden Coins, de la Gameboy.



Va arribar a Europa el 1993 i a mi em va produir una impressió difícil d'oblidar. Ja havia jugat al Super Mario Land, i la segona entrega de la saga era un salt en tots els aspectes, no només pel que fa a les possibilitats de moviments del personatge i els objectes que podia fer servir, sinó també en un aspecte que, a banda de la qüestió del color, feia pensar que respecte a la primera part havíem canviat de consola. El Super Mario Land, un gran joc que em vaig fer regalar després del 2 perquè el volia tenir de totes maneres, no expremia el potencial de la portàtil de Nintendo, i la segona part sí que ho va fer, i amb escreix. Novament deixant de banda el color, el disseny del joc bevia del Super Mario World de la Super Nintendo, malgrat les limitacions cromàtiques ja conegudes, i queda ben clar des del principi, amb el mapa.



Aquella demostració de capacitat tècnica em va fer somiar, i no és broma, amb un Mario Kart per a la Gameboy. No sé si s'hauria pogut o hauria estat un joc amb un scroll dolent. A mi, personalment, no em convenç com es mou el de la Gameboy Advance, tot i que ja estem parlant de 32 bits, que a la pràctica en el cas d'aquella portàtil és com si fossin els 16 de la Super Nintendo, potser una mica més. Això em fa pensar que per a la primera Gameboy no hauria estat viable, però bé, el cas és que aquest Super Mario Land 2: 6 Golden Coins em va fer somiar.


2 comentaris:

  1. uoooooooooo
    es ke... m'encantava!!!!!!!!!!!! akets dos vídeos man retornat a la meva infància!!!!!!!!!!!! XDDDDDDDDDDDd aii era tan genial, tan!!! i cada món tan diferent!!! :)

    ResponElimina
  2. Quin pedazo de jóc, si senyor, jo també el vaig tenir i m'encantava.

    Com bé comentes el salt respecte a la seva primer part era impressionant, es més, i això es una opinió personal, crec que está per damunt de les entregues de la NES, tot i que es més curt i una mica més fàcil que el Super Mario Bros 3, però a nivell general m'agrada més, tant per el control que está tant ben ajustat com aquest, com pe'l diseny de les pantalles, que en aquest cas estem parlant del Mario 2D que més m'agrada en aquest aspecte.

    Respecte al tema del Mario Kart portàtil, es cert que l'scroll de la GBA no responía gaire bé, o a mi al menys m'ho sembla, pero no crec que sigui tant per incapacitat de la consola com per que els programadors no ho van saver fer, ho dic per que l'F-Zero: Maximum Velocity està molt millor en aquest aspecte.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...