Què estàs buscant?

divendres, 19 de juny del 2009

Jocs espina: Discworld II (Saturn)

Segona entrega d'una secció tot just nascuda la setmana passada. Per als més despistats i per als nous lectors que no hagin volgut fer una ullada al que he fet fins ara, aquesta secció repassa els jocs que sempre havia volgut i per una raó o una altra no havia tingut... fins ara, que tinc més poder adquisitiu que quan era petit. Doncs bé, avui li toca al Discworld II: Missing presumed...!?, concretament el de la Saturn.

És el segon joc basat en la popular saga literària del senyor Terry Pratchett, que narra les aventures d'un mag d'allò més sapastre. El primer també va sortir per a la Saturn (els que van venir després del segon no), però jo el que coneixia era aquest. Les aventures gràfiques, igual que els RPG, requereixen molta paciència, ja que és molt habitual que ens trobem encallats en algun lloc i que no puguem avançar, no perquè perdem algun combat, sinó perquè no se'ns acut què és el que hem de fer. Al Discworld II, com a bon representant de les aventures gràfiques, tan típiques dels ordinadors (de fet, la saga Discworld hi és) però tan rares a les consoles, això passa molt. Tot i així, quan el vaig provar a la Playstation del meu cosí me'n vaig enamorar, i amb els anys em notava l'espina de no haver-me'l comprat, perquè no era un títol exclusiu de la consola de Sony, sinó que també el podia tenir en Saturn.



Amb un aspecte gràfic tirant sobretot cap als dibuixos animats, aquest molt recomanable joc ens obliga a anar provant coses i a parlar amb els personatges estrambòtics que omplen un món d'allò més original i divertit. A més, el doblatge en anglès és imprescindible, amb veus britàniques com la del protagonista, en Rincewind, interpretat per Eric Idle, exmembre dels Monty Python.



Aquí veiem una de les coses que s'havien de fer, gairebé sempre surrealistes. No cal dir que al joc hi ha algunes referències a la cultura popular...



I una altra, tot i que el vídeo té pinta de ser de la versió PC. Per tal de fer que el vampir marxi (no sé per a què, encara) li hem de fer creure que és de dia, de manera que se n'anirà a dormir.

Una aventura gràfica d'allò més recomanable, una raresa dins les consoles i un joc que, per enèsima vegada, tothom sap que va sortir per a la Playstation però segurament no tanta gent té coneixement que hi pot jugar perfectament en una Saturn.

I el que el fa un joc espina per a mi és que, tot i que no era difícil de trobar ni car, en el seu moment no me'l vaig comprar. Amb els anys el vaig començar a buscar a l'eBay i finalment el vaig aconseguir, malgrat que la versió de la Saturn no s'acostuma a veure a la venda i, quan hi és, en demanen bastant. Jo el vaig comprar per uns 15 euros, enviament inclòs, des d'Alemanya, i n'estic molt orgullós.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...