Què estàs buscant?

dimarts, 30 de juny del 2009

Jocs espina: The Legend of Zelda. Link's Awakening (Game Boy)

El joc espina d'aquesta setmana és un clàssic intemporal de la Gameboy en sí mateix, però també és, com a saga, un imprescindible de qualsevol consola de Nintendo. De tota manera avui toca parlar del The Legend of Zelda: Link's Awakening, l'entrega exclusiva per a la primera Gameboy, tot i que posteriorment va néixer una versió acolorida per a la Gameboy Color. I no era una versió portàtil de cap de les dues entregues de la NES ni de la de la Super Nintendo, sinó una història pròpia, fins i tot amb importants curiositats com ara el fet que l'escenari de l'aventura no era, per primera vegada, el famós regne de Hyrule.



Aquesta és la portada del joc. No repassaré la saga, això passarà algun dia a "Grans sagues", sinó que tocaré únicament aquest títol que havia desitjat tenir des de sempre. Em sembla que ja ho havia dit algun cop, però els RPG, els jocs de rol, no són pas el meu gènere preferit, especialment perquè demanen una paciència i una dedicació que no sóc capaç de donar-los.

Però els Zelda, per molt que se'ls acostumi a catalogar com a RPG, en realitat són del subgènere Action-RPG, i en el cas d'aquesta llegendària franquícia són molts més els elements d'acció i lluita que els d'exploració i estratègia. I és per això que els diversos Zelda que tinc, que tot i ser uns quants són com a màxim la meitat dels que existeixen, m'agraden. Que no vol dir que hi jugui gaire, però m'agraden.



Aquí veiem unes imatges del joc en moviment. És un dels imprescindibles de la Gameboy, un dels millors de la saga, però en el seu moment no m'interessava prou i no me'l vaig demanar ni comprar pel meu compte. Amb els anys em vaig penedir d'aquella decisió i des que em vaig fer un compte d'eBay que de tant en tant intentava comprar-lo, amb capsa i instruccions, a un preu si podia ser no gaire superior als 10 euros, 15 com a màxim tractant-se d'un cas especial, i finalment és més o menys això el que vaig haver de pagar fa uns mesos.

El cas és que per fi, després de molt de temps intentant aconseguir-lo (com he dit, amb capsa i instruccions, però el cartutx sol és molt més fàcil de trobar), és meu aquest enorme joc llançat el 1993 i amb unes vendes de prop de 4 milions d'unitats, però ara falta que hi dediqui temps. Per cert, s'hi troben també diverses referències i cameos de l'Univers Mario...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...