Què estàs buscant?

diumenge, 27 de desembre del 2009

Compres: Tekken 6 (Xbox 360)

La compra d'avui és en realitat un regal, però que el vaig comprar jo. M'explico: tenint en compte els abusius i inamovibles preus dels videojocs en aquest país, el que faig és adquirir-los a l'estranger via internet. Aquest, concretament, em va sortir per menys de la meitat del preu d'aquí, i com que venia el Nadal vaig passar-lo als meus pares perquè me'l regalessin, ja que no hauria gosat per principis demanar-los aquest ni cap joc al preu oficial de 70 euros podent aconseguir-lo per 30.



Nascut com a videojoc per a recreatives, com mana la tradició, el Tekken 6 va sortir al Japó a finals de 2007, i ha trigat pràcticament dos anys en veure la versió domèstica. El 2008 la versió arcade va tenir una actualització, i aquell any havia de sortir per a la Playstation 3 i la PSP, però... la decisió de fer-ne una versió per a la Xbox 360 i de llançar-les simultàniament (tot i que la de la PSP va venir un xic més tard) va fer moure les dates.

Aquest fet és especialment important, perquè per primera vegada un Tekken no seria exclusiu de les consoles de Sony, i a més s'estava retardant la sortida de la versió Ps3 per poder-la fer simultàniament amb la de la Xbox 360! De tota manera, però, puc donar fe que a la publicitat d'aquest joc, almenys aquí i a Andorra, no acostuma a fer referència a que existeixi cap altra versió a banda de la de Sony. Però no m'estranya, perquè ignorar (expressament o no) les versions no Sony ha estat la tendència a casa nostra des dels temps de la primera Playstation.


Espectacular, el tràiler, oi? Doncs bé, ahir, dia de Sant Esteve, vaig estrenar el joc, i ho vaig fer en dues fases. A la primera vaig voler jugar una mica per veure com era i vaig entrar a la modalitat Campanya, que no és l'habitual de lluita 1 contra 1, sinó que sembla un joc completament diferent. La treballada història dels Tekken, que et resumeixen al principi molt breument (i que jo desconec totalment perquè només tinc el 2 de la Playstation), continua aquí en forma de vídeos, que et posen en grans quantitats. No sé si tota la modalitat Campanya és així, però de tant en tant fas algun combat i pots provar coses.



Sembla ben bé un beat'em up dels de tota la vida. I està bé que existeixi una modalitat tan diferent en un joc d'un gènere on, per moltes modalitats que hi hagi, sempre acaben sent les típiques de supervivència amb una sola barra d'energia, lluitar contra els "fantasmes" de jugadors de la versió en recreativa, torneig i l'habitual de lluitar contra una sèrie d'enemics que et posa la màquina, també coneguda com a Arcade o Història. Ara, això sí, de moment he vist massa vídeos i poca acció.

I bé, en les modalitats de lluita tradicionals, que al Tekken 6 també hi són, hi he trobat un boníssim joc de lluita en 3D. El sistema de cops, encara que diguin que és més senzill que, per exemple, als Virtua Fighter (la franquícia rival de tota la vida, per cert, i ara les tinc totes dues a la mateixa consola), no deixa de consistir en una llista llarguíssima de moviments que és impossible de memoritzar, i més quan parlem de 40 personatges (que, per cert, no se n'ha de desbloquejar cap, ja vénen tots de sèrie). Per tant, jugar al Tekken 6 és anar provant coses, i les vas descobrint. També hi ha la clàssica modalitat de Pràctica, on es pot anar provant tot, però jo hi he jugat sense passar per allà i amb els 4 o 5 personatges que vaig provar me'n vaig sortir prou bé.



La qualitat del vídeo no permet apreciar-ho gaire bé, però gràficament és un joc espectacular, i les lluites també són per quedar-se bocabadat. La gent de Namco ha tornat a fer una gran feina i demostra que, tot i que actualment no posi la seva signatura en gaire productes, quan ho fa és per fer-ho bé, tal com s'espera d'una companyia tan veterana i que ha donat tants clàssics.

Només em queda dir que recomano aquest joc a tothom que gaudeixi amb els jocs de lluita en 3D, i que evidentment té diferències jugables amb el Dead or Alive 4 i el Virtua Fighter 5, que són els més semblants estilísticament, però que no és ni millor ni pitjor, sinó que té una personalitat pròpia, com la tenen els de la competència. I bé, si ja coneixeu els anteriors Tekken gaudireu encara més d'aquesta sisena entrega perquè tornareu a veure els vells coneguts i saludareu els nous, que no són pocs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...