Què estàs buscant?

dimarts, 16 de març del 2010

Compres: Batman Arkham Asylum (Xbox 360)

La compra que comentaré avui té una història curiosa: havia de ser un regal. Sí, perquè el Batman: Arkham Asylum me'l vaig comprar per internet amb la intenció de cedir-lo a qui me'l volgués regalar per l'aniversari, que va ser diumenge, però va arribar tard. El venedor va fer els deures, el va enviar dilluns i des d'Anglaterra m'acostumen a arribar les coses en menys de 5 dies, però aquest cop no va arribar abans de dissabte i per tant Correus me'l va entregar ahir dilluns. O sigui que, de regal, res. Compra.


Aquest joc d'acció i aventures protagonitzat pel meu personatge de còmic preferit (i no només del gènere superheroic, sinó del còmic en general) va ser la sorpresa positiva de 2009, i va rebre unes puntuacions pràcticament unànimes de més de 90 sobre 100. Alguns mitjans, fins i tot, el consideren el millor joc de 2009.

I és que no es tracta del típic videojoc basat en un còmic fet ràpidament, no, ni és la versió en videojoc de l'última pel·lícula basada en el còmic. Aquest està treballat, reprodueix l'ambient del psiquiàtric d'Arkham amb fidelitat i ens fica a la pell d'en Batman en una aventura on podem fer servir els recursos habituals que veiem als seus còmics i enfrontar-nos a la seva incomparable galeria de dolents, única al món del còmic. Vegem-ne l'espectacular tràiler oficial:


Fa venir salivera, eh? I la banda sonora s'inspira, i estic segur que no se n'amaga, en la de les pel·lícules dirigides per Christopher Nolan, les dues últimes d'en Batman, vaja. Tot plegat no és estrany que hagi guanyat diversos premis i que tingui el Rècord Guinness de "Videojoc de superherois més aclamat".

Doncs jo no l'he provat encara. Bé, sí, però la demo descarregable, i em va agradar molt. Després de molts anys de veure jocs d'aquest gènere que es feien repetitius i/o curts, si he de ser sincer tenia les meves reserves amb un títol que, per altra banda, només per tocar l'univers que toca m'hauria comprat igualment, però si la crítica i el públic han estat unànimes deu ser per alguna cosa. 


I per què no l'he provat encara, si ja el tinc? Doncs molt senzill: malgrat que no la toco gaire i la tracto molt bé, la meva Xbox 360 ha estat víctima del típic problema de hardware que tenen les Xbox 360, tot i que va ser comprada en un moment en què se suposa que el problema ja estava solucionat: els tres llums vermells. I d'aquí a una estona UPS vindrà a recollir-la per endur-se-la a Frankfurt, afortunadament a càrrec de Microsoft, i la tindran allà unes 3 setmanes. Mal moment per espatllar-se, amb una llamineria com aquesta acabada d'arribar.

Edito uns mesos després: gràcies a aquell problema no vaig obrir el precinte del joc i mentrestant vaig descobrir que estava apunt d'aparèixer l'edició especial Joc de l'Any (va ser Joc de l'Any de 2009), així que em vaig vendre el que tenia (i per una mica més el que m'havia costat!) i pel meu sant em vaig fer regalar l'edició definitiva, que inclou la possibilitat de jugar-hi en 3D amb unes ulleres que porta, i altres continguts nous.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...