Què estàs buscant?

dijous, 18 de març del 2010

Jocs de la meva infantesa: Time Pilot (MSX)

Continuem amb l'MSX en aquesta secció, i és que l'MSX és sinònim de la meva infantesa videojoquísticament parlant. Avui parlaré del Time Pilot, que a la llista del contingut del disquet estava abreujat com a "Timepi".


He de confessar que no recordava que fos de Konami, però en descobrir-ho entenc per què roman a la meva memòria. I és que Konami era la third party que donava més vida a l'MSX, i aquest títol  shoot'em up amb origen a les recreatives de 1982 era una de les primeres coses que feia per a aquest llegendari estàndard de la microinformàtica, ja el 1983, disponible també per a l'Atari 2600 i la ColecoVision.

Pel que he vist investigant (no tinc tanta memòria), representa que el nostre pilot es mou en diferents èpoques, i els enemics i les seves naus tenen un aspecte d'acord amb el moment. Les èpoques són 1910, 1940, 1970, 1982 i 2001, concretament.


Aquí veiem en moviment la versió que jo tinc, i he de dir que el control és força difícil. Tant que, tot i que sempre em venia de gust començar una partida, mai no em vaig passar ni la primera pantalla, i suposo que és per això que no tenia ni idea del tema dels viatges temporals, però sí, els primers avions tenen pinta d'avions dels anys 10 del segle XX. A veure com és la versió original arcade?


Superior a nivell gràfic i sonor, però la de l'MSX no estava gens malament, partint del fet que era un joc senzill, sense grans pretensions. A l'altre extrem, com és tristament habitual, tenim la versió de l'Atari 2600:


Sembla que, com a mínim sonorament, el que es volia era reproduir el soroll del motor d'un avió, i no està mal aconseguit, però... no és això. En fi, què més podem dir d'aquest joc que hauré de provar més a fons? Doncs que també el podem trobar al Konami Arcade Classics (Playstation, 1999), al Konami Collector's Series: Arcade Advanced (Gameboy Advance, 2002), al servei Xbox Live Arcade (Xbox 360, 2006) i al Konami Classics Series: Arcade Hits (Nintendo DS, 2007).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...