Què estàs buscant?

dijous, 23 de desembre del 2010

Jocs de la meva infantesa: The legend of Prince Valiant (GB)

L'altre dia parlava del joc de Gameboy de DuckTales i deia que me l'havien regalat, però que no funcionava i en anar-lo a tornar no n'hi havia més exemplars. Afortunadament, fa uns dies que el vaig poder adquirir per eBay i quan m'arribi podré treure'm aquella espina, però bàsicament dic això perquè com que no n'hi havia a la botiga en aquell moment, me'n van portar un altre, el The Legend of Prince Valiant.


Lamento que la imatge sigui tan petita, però és la més gran que es troba al Google Imatges. També en podria haver parlat a Còmics i videojocs, ja que està basat en una llegenda americana de les tires diàries creada per Hal Foster el 1937 i que encara es publica, tot i que amb uns altres responsables a causa de la impossibilitat física de continuar per part del seu autor, ja difunt. Però ara feia temps que no parlava de jocs de la meva infantesa, o sigui que el deixem en aquesta secció.

De 1991 a 1994 es van emetre els 65 episodis de la seva sèrie animada, i això enllaça amb la temàtica d'aquest bloc, perquè precisament això va motivar l'aparició, el 1992 i en exclusiva per a Europa, del videojoc del Príncep Valent per a la NES i la Gameboy

 

Aquest és, òbviament, el de la NES, que va tenir molt bona acollida. La versió de la Gameboy, que és la que conec jo, és completament diferent:


És un vídeo d'emulador penjat per mi mateix, ja que la raresa d'aquest joc feia que no n'hi hagués cap vídeo... fins ara. Com es pot veure, no s'assembla gens al de la NES, el gènere és difícil de classificar i com que era el substitut desconegut d'un joc que em vaig quedar amb les ganes de tenir, el vaig agafar amb poca predisposició. Ja que reemplaçava el DuckTales, podem dir que li va tocar pagar l'ànec. ¬ ¬ u

Feta aquesta broma de gran qualitat, he de dir que al cap de poc temps li vaig començar a veure la gràcia, i és que tenia cert component d'ai al cor, el fet d'anar explorant el mapa, agafant objectes (alguns dels quals nocius) i trobant-te que l'enemic se t'acostava i havíeu de lluitar de sobte. El joc permet controlar diversos personatges de la cort del rei Artús, inclòs el mateix monarca, la reina Ginebra, el mag Merlí i d'altres personatges amb diverses habilitats de lluita. Naturalment, també hi ha en Valent. 

Es tracta d'acabar amb l'exèrcit rival, que és la versió maligna dels nostres personatges, i podem anar fent-ho amb l'ordre que vulguem i escollint l'enfrontament que preferim, tenint en compte les habilitats de cadascú. Al vídeo, per exemple, tot i que m'han matat, no era mala idea fer servir un arquer contra un espadatxí, per allò de contrarestar un lluitador de cos a cos amb una arma de llarga distància. Els "dolents", per la seva banda, també es mouen pel mapa i ens poden forçar a dur a terme un combat que no ens esperàvem. Un plantejament senzill, sense una història gaire desenvolupada però que és força entretingut i que es mereix una oportunitat més enllà d'una primera impressió que probablement no és gaire positiva. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...